Trajektna i brodska linija Zadar - Preko

Tako to biva kad život na otocima određuje nezainteresirani činovnik u ministarstvu

Je li ovo kraj jednog načina
života na otoku Ugljanu i Pašmanu, pitaju se otočani ovih dana, života kojeg su dosad poznavali, i to prije
premještanja trajekte luke s Poluotoka u gradu Zadru u prigradski dio Gaženica
i uvođenje nove brodske linije 409.

Zasigurno
jeste, iako je uvedena kao poboljšica pomorskom putničkom prometu nova brodska
linija 409 Zadar- Ošljak – Preko. Za
sada, četiri dana prije njezinog početka s diskutabilnom satnicom i brojem linija.
Naime plovidbeni red još uvijek nije utvrđen,
slijedom toga ni objavljen. Treba li reći da se ne zna ni plovilo ili plovila
koja će obavljati pomorski putnički
promet.

Ovi podatci imaju težinu defektne javne politike resornog
ministarstva u oblasti pomorskog prometa, kad se zna da je trajektna linija Zadar-
Preko- Zadar linija s najvišim brojem prevezenih putnika na Jadranu, brojkom u
2014. to je 1.645.921 putnika i 261.368 vozila sa stalnom tendencijom porasta
prometa. Možemo se poigrati brojkama pa
reći da je u posljednih deset godina na
ovoj liniji vozilo se oko 13.000.000 putnika.

Javno poduzeće “Jadrolinija”
pomorski putnički promet na ovoj liniji dosad je odrađivalo s dva novosagrađena
trajekta, a u njihovom nedostatku potpomagalo se nekoliko vidno starijih
plovila. No, o prednostima i nedostacima predstojeće brodske linije broj 409. glas
javnosti se sporadično čuo, a civilno društvo temelj demokratskog uređenja,
perjanice današnjice, ostalo je tiho, i to zato jer se nije imalo na što oglasiti.
Naime, izrađivač plovidbenog reda brodske linije 409. crta utiho križaljku
satnice i broj brodskih linija, u nekom od ureda resornog ministarstva, daleko
od iskustva otoka i očiju onih kojima je namijenjena, i kojima će promijeniti
svakodnevnicu.

Stanovnike otoka Ugljana i
Pašmana od grada Zadra, dijeli Zadarski kanal, širok 2,5 morske milje,
povlaštena cijena otočne karte za stalne stanovnike otoka je 16,00 kuna, pogodnost
koja se može koristi jednom dnevno. U slučaju dva dnevna putovanja u Zadar, a gdje se nalaze institucije javne uprave, zdravstvene,
obrazovne i kulturne ustanove , a imate potrebu za njima, to zadovoljstvo
platiti će te punom cijenom putničke karte dakle 36.00 kune.

Stanovnicima otoka
Ugljana i Pašmana novim režimom plovidbe trajektne linije Preko- Zadar-
Gaženica, poskupljuje se prijevoz za autobusnu kartu iz Gaženice u neko od
potrebnih odredišta, za 16,00 kuna. Tako da putna trajektna karta, po povlaštenoj
cijeni 16,00 kuna plus autobusna karta od Gaženice i natrag iznosi 32,00 kune. Dok
je stanovniku mjesta Ugljana na otoku Ugljanu dodatno opterećenje i povratna autobusna
karta od Ugljana do Preka u iznosu 34,00 kune. Za stanovnike mjesta na Pašmanu
za desetak kuna više.

Dakle, zadovoljstvo odlaska u Zadar trajektnom putnika s
otoka Ugljana stoji 66,00 kune,a s
Pašmana 76,00. I to za udaljenost od 2,5 morske milje ili 4.5 kilometra ceste
na kopnu. Cijena putne karte koju plaćaju stanovnici otoka Ugljana i Pašmana da
bi došli do Zadra trajektom, ima vrlo malu konkurenciju na drugim otočnim ili
kopnenim destinacijama.

Što se tiče brodske linije 409. Zadar-
Ošljak – Preko koja će u pravilu dnevno prevoziti 3.000 putnika, ljeti i puno
više, s tek nedovoljnim brojem linija, satnicom zadnje linije iz Zadra koja je
u najmanju ruku ograničavanje slobode kretanja, temeljnog ljudskog prava, a subotom,
nedjeljom i blagdanom s tek nekoliko linija, ne ostavlja mnogo prostora o
promišljanju blagodati života na otoku koji je postao “Utopija”.

autor: Jasna Marcelić

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest