
Skorim usklađenjem hrvatskog zakonodavstva sa zakonodavstvom Europske unije očekuju nas značajne novosti vezane za sigurnost cestovnog prometa u širem smislu riječi.
“S obzirom na činjenicu da mladi vozači i vozači s
nedovoljno vozačkog iskustva uzrokuju nesrazmjerno veći broj
prometnih nesreća u odnosu na sve ostale vozače, namjera je
posebnim pravnim režimom utjecati na ponašanje te skupine vozača.
Tako bi za njih granica za suspenziju vozačke dozvole zbog
prikupljenih negativnih prekršajnih bodova bila nešto niža, 9
bodova, od granice koja vrijedi za sve ostale vozače, 12
bodova.
U toj najosjetljivijoj fazi vozačkog staža, odnosno za
vrijeme stjecanja prvih vozačkih iskustava, očekuje se da vozači
motornih vozila u većoj mjeri poštuju prometne propise, može im
se tolerirati manje transgresija u odnosu na vozače koji već
imaju višegodišnje iskustvo u upravljanju motornim
vozilima”, rekao je voditelj Odjela za sigurnost
cestovnog prometa u Policijskoj upravi primorsko-goranskoj,
Boris Skeledžić za
Novi list.
12 negativnih bodova u 3 godine = ponovno polaganje vozačkog
ispita
Dakle, vozači koji u periodu od tri godine ‘prikupe’ 12
bodova, dobit će rješenje o ukidanju vozačke
dozvole, ponovo će pristupiti polaganju vozačkog ispita,
pohađanje autoškole, dakako, sve o vlastitom trošku.
To isto vrijedi i za mlade vozače, samo ako u
istom trogodišnjem razdoblju prikupe devet
bodova.
Priprema se i rješenje za one koji često vole zaviriti u čašicu
dok su za upravljačem vozila. Takvi će vozači biti podvrgnuti
izvanrednom liječničkom pregledu ukoliko ih se
tri puta uhvati pijane za volanom u razdoblju od tri godine.
Količina alkohola ne igra ulogu, takvom vozaču se oduzima vozačka
dozvola sve dok ne donese liječničku potvrdu medicine rada da je
zdravstveno sposoban upravljati vozilom, odnosno da nije riječ o
alkoholičaru, rekao je Skeledžić.
Nova je definicija mladog vozača, odnosno pojam je redefiniran.
Do sada je mladi vozač bio do navršene 24. godine života, a sada
su to vozači koji su i stariji od spomenute dobne granice, a koji
nemaju vozačkog iskustva, to jest, dvije godine od izdavanja
vozačke dozvole. Tako sada mladi vozač može biti i vozač koji je
pristupio polaganju vozačkog ispita u 50. godini života.
Obavezan liječnički pregled za vozače iznad 65
Novosti očekuju i vozače iznad 65 godina života.
Notorna je činjenica da nakon 65. godine života dolazi do
zdravstvenih promjena koje mogu utjecati na sposobnost
upravljanja vozilima, a prema dosadašnjem važećem zakonskom
rješenju ne postoji obveza takvih vozača da se, prilikom
produljenja valjanosti vozačke dozvole, podvrgavaju liječničkim
pregledima. Nekome će možda vozačka dozvola isteći u 67. godini
života pa će se on tada podvrgnuti liječničkom pregledu, a onome
kome istekne u 65. godini morat će odmah na liječnički pregled
radi dobivanja potvrde da je sposoban za vožnju te će mu se
izdati nova dozvola.
“Novosti, usklađivanje po europskoj direktivi bit će i u
režimu autoškola. Novim zakonskim odredbama imat ćemo
učinkovitiji nadzor nad autoškolama. Do sada smo samo mogli
utvrđivati nepravilnosti, donosili zaključak bez sankcioniranja.
Sada se uvodi i sankcija, među ostalim, možemo zatvoriti
autoškolu na mjesec dana sve dok se nepravilnosti ne uklone, ali
vlasnik autoškole može i potpuno izgubiti licencu”,
rekao je Skeledžić.
“S druge strane, dolazi do liberalizacije tržišta, ukida
se ograničenje broja otvaranja autoškola. Do sada je na snazi bio
Pravilnik o minimalnom broju autoškola, konkretno do 20, no
stavljanjem Pravilnika izvan snage, zapravo se otvara tržišna
utakmica, tko zadovolji tehničke, materijalne i ljudske resurse
može otvoriti autoškolu. To će možda dovesti i do smanjenja
cijena, zdrave konkurencije među autoškolama”, rekao je
Skeledžić za
Novi list.



