
Ministar znanosti, obrazovanja i sporta danas je u Zadru prilikom inauguracije nove rektorice Zadarskog sveučilišta Dijane Vican komentirao najnovije poražavajuće rezultate istraživanja političke pismenosti završnih razreda srednjih škola u Republici Hrvatskoj.
Naime, gotovo tri četvrtine ispitanih učenika ne smatra da je NDH bila fašistička tvorevina, polovica se u potpunosti slaže s tvrdnjom da je homoseksualnost vrsta poremećaja ili bolesti te da bi homoseksualcima trebalo zabraniti javne istupe, a 73 posto ne zna zaokružiti točan odgovor tko je hrvatski premijer čak ni kad im se ponude četiri moguća imena. Istraživanja su proveli GOOD inicijativa, GONG i Institut za društvena istraživanja i to na reprezentativnom uzorku od 1.146 hrvatskih maturanata:
“Poruka je mladima, zapravo je više poruka nastavnicima i školama: Idemo ih učiti s razumijevanjem. Oni moraju shvatiti što je NDH, što je ustaštvo, moraju shvatiti sve tamne strane, ali upoznati i svijetle strane hrvatske povijesti, a toga ima na pretek, puno više nego ovih tamnih”, rekao je Mornar.
Pravi problem našeg obrazovanja jest što mu nužno treba reforma, nastavlja ministar i drži kako će započeta reforma pokrenuti stvari na bolje. Komentirao je i smisao štrajka radnika u obrazovanju:
“Što se tiče pozadine štrajka, ima li on ili nema političku pozadinu, o tome možemo raspravljati, ali činjenica je da je došao u potpuno neprimjereno vrijeme i mislim da doista nije problem pričekati dva mjeseca da dođu izbori”, kaže Mornar.
Za kraj, Mornar je kazao kako će, osvoje li novi mandat, poticati jednako sve razine obrazovanja:
“Za ovu godinu doista nije bilo novaca u proračunu, a sljedeći proračun ionako trebamo složiti nakon izbora. Prema tome, ja očekujem da će u sljedećim proračunima biti nešto više novaca za sve razine obrazovanja. Neće to biti drastični pomaci. BDP nam raste, sad su neke prognoze čak 3 posto, međutim, mi moramo nadoknaditi onu rupu u koju smopali, onaj strašno veliki pad od 13,2 posto, strašno velik. Mi ćemo probati koliko god možemo uložiti u obrazovanje i raditi intenzivno na povećanju materijalnog i društvenog statusa svih ljudi koji se bave obrazovanjem”, kaže Mornar.



