Mimo uobičajenih tehničkih propisa

Nova solidarnost upozorava na riskantan prijevoz nafte željeznicom; Ina tvrdi da je to jedan od oblika transporta

Sindikat Nova solidarnost, koji djeluje u naftnoj kompaniji Ina,
upozorio je u četvrtak kako MOL planira u petak, 8. srpnja sigurnosno i
ekološki vrlo riskantan prvi željeznički prijevoz sirove nafte, dok iz
Ine tvrde kako se prijevoz nafte odvija svim oblicima transporta, u
skladu sa zakonima i standardima sigurnosti.

Kako se navodi u priopćenju
Nove solidarnosti, sutra će se kroz Hrvatsku u 12 željezničkih cisterni
prevoziti nafta utovarenu u Graberju Ivanečkom, mimo uobičajenih
tehničkih propisa.

“Upozoravali smo na nesiguran utovar nafte u Graberju Ivanečkom, bez
pravovaljanih sigurnosnih uvjeta, bez vaganja tereta, bez pravog
protupožarnog osiguranja, sa sumnjivim načinom utovara i preinakama na
željezničkim cisternama po idejnom projektu nekog kvazi menadžera. Danas
upozoravamo na opasnost za cijelu zemlju, jer je poznata činjenica da
su nam željezničke prometnice pretrpane i nesigurne. Upozoravamo na
sastav nafte koja je daleko opasnija od prijevoza benzina, dizela ili
plina. Upozoravamo na mogućnost ekološke katastrofe, a samim time i
opasnost za turizam kao najvažniju gospodarsku granu”, ističu iz
sindikata Nova solidarnost.

Po tvrdnjama tog sindikata, na taj način naftu prevoze “još
jedino teroristi ISIL-a, te Kanada i Amerika po bespućima svojih
zemalja”, dok je Ina “prvi primjer u svijetu gdje se nafta vozi
željeznicom iz rafinerije na neku drugu lokaciju”.

“Mađarski neprijatelj koristi opet politički vakuum kako bi i dalje
uništavao Inu. Sve institucije Republike Hrvatske su upoznate sa
događanjima oko Ine. Skloni smo vjerovanju kako nije Vlada pala zbog
Ine, već je namjerno srušena kako bi se Ina zanemarila i bacila u drugi
plan”, stoji, uz ostalo, u priopćenju Nove solidarnosti.

Kako se doznaje u tom sindikatu, sirova nafta s domaćih polja će se
vlakovima prevoziti na preradu u riječku rafineriju, umjesto da se
prerađuje u sisačkoj rafineriji.

Ina: Željeznica jedan od oblika transporta

Iz Ine su, pak, odgovorili kako u Hrvatskoj, kao i u ostalim
europskim državama, kompanije transport naftnih derivata i sirove nafte
obavljaju svakodnevno, sukladno zahtjevima tržišta, poslovnim i
transportnim planovima. Prijevoz nafte odvija se svim oblicima
transporta uključujući naftovode, željeznicu, ceste, rijeku i more, a u
skladu sa zakonskim propisima i standardima sigurnosti, navodi se u
odgovoru Ine na Hinin upit kako komentiraju tvrdnje sindikata Nova
solidarnost.

Kako navode, Ina je omogućila i uvjete da se domaća nafta prerađuje i u riječkoj rafineriji.

“S ciljem poboljšanja fleksibilnosti rafinerijske prerade Ina je
omogućila uvjete za transport i preradu domaće nafte i u Rafineriji
nafte Rijeka. Potreba za većom fleksibilnosti u preradi domaće nafte
uvjetovana je i trendom povećanja proizvodnje domaće nafte, a koji je
prisutan u posljednje dvije godine”, ističu iz Ine.

Zaključno ponavljaju kako je “transport željeznicom samo jedan od
oblika transporta, koji bi se mogao realizirati putem ovlaštenog
ugovornog prijevoznika željezničkim cisternama certificiranim za ovu
potrebu”.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest