CEOs for Future

Potražnja za ekološki prihvatljivim mogućnostima putovanja raste

Kao partner CEOs for Future, Falkensteiner Michaeler Tourism Group (FMTG) je zajedno s Austrijskim saveznim željeznicnicama (ÖBB) i Michaelom Reiter, izvršnom direktoricom Boutiquehotel Stadthalle i glasnogovornicom CEOs for Future, održao press konferenciju u Beču na temu mobilnosti kao pokretača održivosti u turizmu

“Mobilnost je ključni pokretač u turizmu za provedbu održivosti i
postizanje CO2 neutralnosti”, rekla je Michaela
Reitterer, glasnogovornica CEOs for Future i izvršna
direktorica Boutiquehotel Stadthalle. “Kao drugi najvažniji
gospodarski sektor za Austriju – nakon industrije – turizam igra
središnju ulogu. Kako bi se smanjile emisije CO2 posebnu
pozornost treba posvetiti dolasku i odlasku putnika, kao i
prijevozu unutar odredišta za odmor,” dodala je.

Značajan dio emisija CO2 koje stvara turizam uzrokovan je
dolaskom i odlaskom: 40% može se pripisati
putovanjima zrakoplovom, 32% putovanjima automobilom i
gotovo 21% smještaju. U 2019. godini 70% gostiju
putovalo je u Austriju automobilom, a tek nešto manje od 10%
stiglo je vlakom.

Međunarodna optimizacija putovanja do i od odredišta
vlakom

Pristupačnost putovanja vlakom bit će ključna za
austrijsku turističku industriju u budućnosti.

“Putovanje do odredišta za odmor vlakom je 50 puta ekološki
prihvatljivije nego avionom i 30 puta ‘zelenije’ nego
automobilom,” objašnjava Klaus Garstenauer, izvršni direktor ÖBB
Personenverkehr AG i dodaje: “Kao ÖBB,
blisko surađujemo s turističkim regijama u okviru našeg
programa ÖBB 360° kako bismo razvili strategije za dovođenje više
ljudi na njihova mjesta za odmor na ekološki prihvatljiv način.”

Program ÖBB 360° fokusiran je na autobusni prijevoz Postbusom
budući da “zadnja milja” od odredišne stanice do hotela ili
smještaja zahtijeva odgovarajuću infrastrukturu. Za to su nužni
koncepti lokalne mobilnosti i ponuda “od vrata do vrata” u
suradnji s prometnim udrugama, turističkim organizacijama,
hotelima te gradonačelnicima gradova i općina.

Otmar Michaeler, izvršni direktor Falkensteiner Michaeler Tourism
Group (FMTG), također vidi promjenu u ponašanju putnika:
“Potražnja za ekološki prihvatljivim mogućnostima putovanja
raste. Moramo djelovati sada i zajedno razviti atraktivne ponude
ako želimo ojačati održivi turizam za budućnost.”

Proširenje koncepata lokalne mobilnosti je važno

Također se odvija prva suradnja između općina i željeznica u
sklopu programa ÖBB 360°: općine naručuju ponude ÖBB First-Mile i
Last-Mile, a ÖBB ih provodi s partnerima.

“Odmor počinje putovanjem”, kaže Michaeler i objašnjava: “Da bi
se to postiglo, potrebna je bliska suradnja između hotela,
prijevozničkih tvrtki, turističkih organizacija i regija. Fokus
je uvijek na gostu kojem želimo ugodno putovanje kao i ostatak
odmora.”

Primjeri koje je dao iskusni turistički stručnjak uključuju
jednostavne opcije rezervacije, sveobuhvatne usluge prijevoza,
holističke koncepte mobilnosti na licu mjesta, posebne hotelske
cijene za ekološki prihvatljiva putovanja, ali i karte za vlak s
popustom prilikom rezervacije u partnerskom hotelu.

“Prije nekoliko mjeseci poduzeli smo prvi korak i pokrenuli
Falkensteiner Green Rate, koji nagrađuje putovanja ekološki
prihvatljivim načinima prijevoza s vaučerom od 30 eura”, kaže
Michaeler. “Još jedan važan projekt u sklopu naše ofenzive
mobilnosti je Klimaberg Katschberg, čiji je cilj postati CO2
neutralan do 2030. Ovdje želimo razviti ekološki prihvatljiv
sveukupni koncept mobilnosti zajedno s partnerima u regiji i
tvrtkama za mobilnost kao što je ÖBB.”

Digitalizacija informacija u hotelskoj
industriji

Digitalizacija može pojednostaviti održivo putovanje. Gosti mogu
brzo i jednostavno pristupiti informacijama i ponudama o održivom
turizmu, kao i javnom prijevozu, iznajmljivanju e-bicikala,
dijeljenju automobila i/ili uslugama prijevoza putem svojih
pametnih telefona. Stoga je potrebno ubrzati širenje
širokopojasnog interneta, posebice u ruralnim područjima.

“Učiniti Austriju održivom turističkom destinacijom za budućnost
važan je cilj za nas u CEOs For Future. Želimo djelovati brzo i
oblikovati budućnost za gospodarstvo i društvo”, rekao je Karl
Kienzl, predsjednik CEOs For Future.

Turizam kao važan gospodarski čimbenik

79,56 milijuna noćenja u austrijskim smještajnim objektima i
22,14 milijuna dolazaka domaćih i stranih gostiju zabilježeno je
u Austriji u 2021. godini. U 2019. godini (prije COVID-a)
ostvareno je čak 152 milijuna noćenja. Ova se razina očekuje i za
2022. Prema Statistik Austria, domaći i strani gosti u 2019.
potrošili su gotovo 38 milijardi eura u Austriji, što odgovara
7,6% bruto domaćeg proizvoda (BDP). Dakle, turizam je vrlo važan
gospodarski faktor za Austriju. Osim toga, turizam je jedan od
najvećih poslodavaca u zemlji: prema izvješću Tourism Austria, u
2019. godini u turizmu je bilo zaposleno više od 200.100 stalnih
djelatnika. Uzme li se u obzir zapošljavanje koje izravno i
neizravno generira turizam u svim sektorima gospodarstva, taj se
broj penje na oko 313.700 zaposlenih ljudi. Turizam je 2019.
činio 7,9% ukupne zaposlenosti u Austriji.

O CEOs For Future

CEOs For Future neprofitna je organizacija koja promiče i ubrzava
održivu transformaciju u gospodarstvu i društvu bez fosilnih
goriva, ekološki prihvatljivu i s više od 60 vrhunskih menadžera
iz različitih industrija. Wolfgang Anzengruber je ambasador
poslovne platforme C4F. Fokus platforme C4F Generations je na
ravnopravnom dijalogu i razmjeni, kao i na umrežavanju izvršnih
direktora i rukovoditelja s mladima (pripravnici, zaposlenici,
organizacije mladih). Doris Schmidauer je ambasadorica platforme
Generations. Za više informacija
posjetite www.ceosforfuture.at.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest