Rast broja dolazaka i noćenja prestao je biti sinonim uspjeha u turizmu. Hrvatska treba poboljšati potrošnju i razvijati turizam kroz cijelu godinu. No, turizam u Hrvatskoj ima dvije strane istine.
Dok uživaju u babljem ljetu, postsezonski gosti tvrde da je
Hrvatska raj za turiste.
“Listopad je u Kanadi već jako hladan, a ovakvo vrijeme nam
odgovara isto kao i izvrsni restorani s povoljnim cijenama.”,
kazao je kanadski turist.
Domaći ljudi u Zadru – ovogodišnjoj hrvatskoj najdestinaciji na
Jadranu – će reći: da, imamo sve više turista, ali grad je ljeti
zagušen gužvom, smećem i jeftinom ponudom. Potrebno je obuzdati i
galopirajuću apartmanizaciju koja iz centra potiskuje domicilno
stanovništvo.
“Sigurno će doći do promjene nekih kriterija kod budućih
iznajmljivača koji će se registrirati i njihovih objekata.”,
rekao je Ante Rados, direktor TZ Zadar.
Sve češće se zato i u drugim priobalnim destinacijama zaziva
dobra strategija razvoja turizma.
“Neke ciljeve koje smo smatrali dugoročnima će se morati skratiti
vremenski rok jer inače će bujati nezadovoljstvo domicilnog
stanovništva i Hrvatska neće moći profitirati dovoljno od svoga
turizma.”, rekao je Božo Skoko, stručnjak za
brendiranje destinacija.
“Vizija postoji, koncepcija razvoja turizma Hrvatske 2014. je
izglasana u Saboru. Ko je pomno to čitao i pripremao se, danas
taj problem nema. Međutim, malo ih je čitalo i vjerovalo.”, kazao
je ministar turizma Gari Cappelli.
Razvijanje kvalitetne ponude trebalo bi dovesti do veće
potrošnje, ali ni to nije lako tvrde oni koji se tim putem
mukotrpno kreću.
“Uz sve namete i poreze koji nas ovdje opterećuju, mislim ako se
nastavi ovakav trend jako puno malih i obiteljskih hotela će se
jednostavno preregistrirati u apartmane za iznajmljivanje.”,
kazala je Mladenka Štura, direktorica Hotela Art
Kalelarga.
U najboljoj ovogodišnjoj kontinentalnoj destinaciji svoju
strategiju grade na manifestacijama poput Špancirfesta koji je
ove godine posjetilo čak 265 tisuća posjetitelja.
“Nas je manifestacija izbrendirala kao jedan grad u koji je dobro
doći za vrijeme Špancirfesta, ali i kad nije festival.”, rekla je
Jelena Toth, direktorica TZ Varaždin.
A to je ono što priželjkuju i svi priobalni gradovi, pišu
Vijesti.hr.



