
Danas je u Europskom parlamentu hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan predstavila svoje istraživanje o različitoj kvaliteti proizvoda na istoku i zapadu EU. Na iznimno posjećenoj konferenciji govorila je i povjerenica Europske komisije za zaštitu potrošača Vera Jourova, te predstavnici proizvođača i potrošačkih organizacija
“U idućih godinu dana s milijun eura trebao bi se
uspostaviti zajednički istraživački centar EU, a s dodatnih
milijun financirala bi se nacionalna istraživanja odnosno
testiranja proizvoda“, obećala je povjerenica Jourova
koja je jučer objavila tzv. smjernice za nacionalne vlasti za
borbu protiv ovog problema.
Smjernice je komentirala i Borzan:
“Ovo je prvi dokument Europska komisija napravila na ovu
temu. Nažalost nedovoljno je ambiciozan. Nezadovoljna sam jer je
očito da postojeća legislativa nije dovoljna i da se mora ići s
novim zakonom. Uz to, oni se i dalje forsiraju razlike samo kod
hrane, a ja sam svojim istraživanjem dokazala da razlike postoje
i kod neprehrambenih proizvoda, u ovom slučaju
deterdženata.”
Na konferenciji je bio i predstavnik Udruženja brandova Alain
Galaski koji je pokušao osporiti istraživanja tvrdeći da su
razlike posljedica ukusa potrošača te se nedovoljno komunicira s
proizvođačima.
Borzan mu je odgovorila kako su sve faze njenog istraživanja bile
objavljivane u medijima te da je pisanim putem komunicirala s
proizvođačima. Također, nakon rezultata, HIPP je povukao proizvod
lošije kvalitete s hrvatskog tržišta što je jasan dokaz da su
rezultati točni, neoborivi i svima dani na znanje.
Predstavnik rumunjske udruge potrošača je kazao da se velike
razlike ne mogu objašnjavati kroz preferencije potrošača i da je
te proizvode potrebno drugačije nazvati, oglašavati i pakirati.
Češka europarlamnetarka Olga Sehnalova je kazala kako ova tema
koja postaje simbolom podijeljene Europe.
“Očekujem da se proizvođači povedu za primjerom HIPP-a i
povuku lošije proizvode. Prema mojim informacijama protiv nekih
koji krše postojeće zakone RH je već pokrenut postupak. Na
početku ovog istraživanja su mi svi govorili da ne ulazim u ovaj
projekt, da je to borba Davida i Golijata, da ne mogu nadjačati
multinacionalke ali, evo pokazuje se, moje istraživanje je imalo
snažan pozitivan odjek i na političkoj razini i među
proizvođačima“, zaključila je Borzan.



