#mojposao

Sve više oglasa za posao, sve manje prijava

Tijekom prvih šest mjeseci, poslodavci su najčešće tražili kandidate sa srednjom stručnom spremom – u 54% oglasa srednja stručna sprema bila je uvjet za uspješnu prijavu na natječaj.

U prvih šest mjeseci 2017. na portalu MojPosao objavljeno je 21.800 oglasa za posao,
što je povećanje od čak 37% u odnosu na isto razdoblje prošle
godine.  

Najtraženiji konobari i programeri

Među najtraženijim zanimanjima u prvoj polovici 2017. dominiraju
zanimanja iz područja turizma i ugostiteljstva te prodaje, stoga
upravo te kategorije čine gotovo polovicu svih oglasa objavljenih
na portalu.

Najtraženija zanimanja u prvoj polovici 2017. bila
su
: konobar, prodavač, kuhar, vozač, programer, prodajni
predstavnik, skladištar.

Najtraženija zanimanja prema stručnoj spremi

Srednja stručna sprema

Visoka stručna sprema

Stručna sprema nije bitna

Konobar

Programer

Konobar

Prodavač

Dipl. inženjer građevine

Programer

Kuhar

Dipl. ing. strojarstva

Prodavač

Vozač

Informatičar

Kuhar

Prodajni predstavnik

Dipl. ekonomist

Vozač

Najveća ponuda zabilježena je u sljedećim kategorijama zanimanja:

  • Turizam i ugostiteljstvo – 24% oglasa
  • Prodaja (Trgovina) – 17% oglasa
  • Proizvodnja i zanatske usluge – 14%
    oglasa

Najveća potražnja (broj profila) zabilježena je u sljedećim
kategorijama zanimanja:

  • Prodaja (Trgovina) – 27% profila
  • Administrativna zanimanja – 19% profila
  • Turizam i ugostiteljstvo – 18% profila

*U jednom oglasu/životopisu moguće je naznačiti više kategorija
zaposlenja

U odnosu na isti period prošle godine, najveći
porast broja oglasa
 zabilježen je u kategorijama
Skladištenje i logistika, Skrb (o djeci, starijima…) te Sigurnost
i zaštita.

Lagani rast broja oglasa za rad na neodređeno

S obzirom na vrstu zaposlenja, u prvoj polovici
2016. oglasi za rad na neodređeno činili su 61%
ukupnog broja oglasa
, što je 5% više nego prošle godine
u istom periodu. Oglasa za rad na određeno bilo je 53%, što je
nešto manje (-3%) u odnosu na prošlu godinu.

U svega 4% oglasa tražili su se djelatnici za stručno
osposobljavanje, dok se 3% oglasa odnosilo na studentske
poslove.
*Oglasi predviđaju mogućnost obilježavanja više vrsta zaposlenja
za isto radno mjesto.

S druge strane, 53% posloprimaca bilo je
zainteresirano za stalni posao
, dok ih je trećina (30%)
zainteresirana za rad na određeno. Čak 10% tražitelja posla bilo
je zainteresirano za honorarni rad, a njih 10% za sezonski posao.

Najčešće se traže kandidati sa srednjom stručnom spremom

Tijekom prvih šest mjeseci, poslodavci su najčešće
tražili
 kandidate sa srednjom stručnom
spremom – 
u 54% oglasa srednja stručna sprema bila
je uvjet za uspješnu prijavu na natječaj.

S druge strane, 55% posloprimaca je u
svojim online životopisima kao stupanj
obrazovanja navelo srednju stručnu spremu. Broj oglasa i broj
životopisa u kojima se navodila visoka stručna sprema iznosio je
25% oglasa i 15% životopisa.

43% oglasa tražilo se poznavanje stranih
jezika
 i to prvenstveno engleskog jezika. U 23%
oglasa tražilo se napredno poznavanje engleskog, a u 11% osnovno
poznavanje. Njemački jezik tražio se u 10% oglasa, a ostali
jezici su manje zastupljeni.

U 28% oglasa tražilo se poznavanje
rada na računalu
, u većini oglasa se navedeni uvjet
odnosio na poznavanje rada u Wordu i Excelu.

Radno iskustvo je traženo u 45% oglasa, što je
7% manje nego prošle godine. Prosječno trajanje traženog iskustva
iznosilo je 2 godine i 2 mjeseca, što je za 2 mjeseca manje nego
u istom razdoblju prošle godine.

U padu broj prijava na oglase

Prosječan broj prijava na oglase pada; u prvih pet mjeseci ove
godine broj prijava je 30% niži u odnosu na isto razdoblje prošle
godine, a čak 45% niži u odnosu na prvih pet mjeseci 2015.
godine.

Taj pad je najzastupljeniji u kategorijama deficitarnih
zanimanja, pogotovo u kategoriji Graditeljstva, gdje je prosječan
broj prijava na oglase u odnosu na prošlu godinu pao za 29% te u
kategoriji Turizam i ugostiteljstvo gdje pad iznosi 25%. Pad
prosječnog broja prijava po oglasu u kategoriji IT i
telekomunikacije u odnosu na isti period prošle godine iznosi
24%.

Na stanje na tržištu rada osvrnuo se i Igor
Žonja
, predsjednik uprave
portala MojPosao: ‘Poslodavci
poboljšajte uvjete rada, zaposlite i one koji ne odgovaraju u
cijelosti vašim potrebama pa ih doškolujte, stvorite partnerske
odnose unutar svojih tvrtki te promovirajte svoju tvrtku kao
ugodno i izazovno mjesto rada. Neka izvršna vlast poveća kvote za
uvoz radnika, kroz HZZ usmjeri nezaposlene na prekvalifikacije,
smanji sivu ekonomiju te smanji doprinose na i iz plaće.
Posloprimci prilagodite se tržištu rada, inicirajte dodatnu
edukaciju ili prihvatite istu ako vam je ponuđena. Dugoročne
promjene su zahtjevnije no i sa njima treba što prije početi’.

Online Vacancy Indeks – raste potražnja za radom

U posljednjih godinu i pol najveći doprinos rastu broja oglasa
dogodio se u svibnju ove godine na što upućuju desezonirane
vrijednosti Online Vacancy Indeksa*. Zahvaljujući upravo vrlo
povoljnim kretanjima indeksa u svibnju, potražnja za radom
ubrzala je rast u prvih pet mjeseci 2017. jer je indeks na
godišnjoj razini porastao za 30,9 posto.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest