
Tijekom prvih šest mjeseci, poslodavci su najčešće tražili kandidate sa srednjom stručnom spremom – u 54% oglasa srednja stručna sprema bila je uvjet za uspješnu prijavu na natječaj.
U prvih šest mjeseci 2017. na portalu MojPosao objavljeno je 21.800 oglasa za posao,
što je povećanje od čak 37% u odnosu na isto razdoblje prošle
godine.
Najtraženiji konobari i programeri
Među najtraženijim zanimanjima u prvoj polovici 2017. dominiraju
zanimanja iz područja turizma i ugostiteljstva te prodaje, stoga
upravo te kategorije čine gotovo polovicu svih oglasa objavljenih
na portalu.
Najtraženija zanimanja u prvoj polovici 2017. bila
su: konobar, prodavač, kuhar, vozač, programer, prodajni
predstavnik, skladištar.
Najtraženija zanimanja prema stručnoj spremi
|
Srednja stručna sprema |
Visoka stručna sprema |
Stručna sprema nije bitna |
|
Konobar |
Programer |
Konobar |
|
Prodavač |
Dipl. inženjer građevine |
Programer |
|
Kuhar |
Dipl. ing. strojarstva |
Prodavač |
|
Vozač |
Informatičar |
Kuhar |
|
Prodajni predstavnik |
Dipl. ekonomist |
Vozač |
Najveća ponuda zabilježena je u sljedećim kategorijama zanimanja:
- Turizam i ugostiteljstvo – 24% oglasa
- Prodaja (Trgovina) – 17% oglasa
-
Proizvodnja i zanatske usluge – 14%
oglasa
Najveća potražnja (broj profila) zabilježena je u sljedećim
kategorijama zanimanja:
- Prodaja (Trgovina) – 27% profila
- Administrativna zanimanja – 19% profila
- Turizam i ugostiteljstvo – 18% profila
*U jednom oglasu/životopisu moguće je naznačiti više kategorija
zaposlenja
U odnosu na isti period prošle godine, najveći
porast broja oglasa zabilježen je u kategorijama
Skladištenje i logistika, Skrb (o djeci, starijima…) te Sigurnost
i zaštita.
Lagani rast broja oglasa za rad na neodređeno
S obzirom na vrstu zaposlenja, u prvoj polovici
2016. oglasi za rad na neodređeno činili su 61%
ukupnog broja oglasa, što je 5% više nego prošle godine
u istom periodu. Oglasa za rad na određeno bilo je 53%, što je
nešto manje (-3%) u odnosu na prošlu godinu.
U svega 4% oglasa tražili su se djelatnici za stručno
osposobljavanje, dok se 3% oglasa odnosilo na studentske
poslove.
*Oglasi predviđaju mogućnost obilježavanja više vrsta zaposlenja
za isto radno mjesto.
S druge strane, 53% posloprimaca bilo je
zainteresirano za stalni posao, dok ih je trećina (30%)
zainteresirana za rad na određeno. Čak 10% tražitelja posla bilo
je zainteresirano za honorarni rad, a njih 10% za sezonski posao.
Najčešće se traže kandidati sa srednjom stručnom spremom
Tijekom prvih šest mjeseci, poslodavci su najčešće
tražili kandidate sa srednjom stručnom
spremom – u 54% oglasa srednja stručna sprema bila
je uvjet za uspješnu prijavu na natječaj.
S druge strane, 55% posloprimaca je u
svojim online životopisima kao stupanj
obrazovanja navelo srednju stručnu spremu. Broj oglasa i broj
životopisa u kojima se navodila visoka stručna sprema iznosio je
25% oglasa i 15% životopisa.
U 43% oglasa tražilo se poznavanje stranih
jezika i to prvenstveno engleskog jezika. U 23%
oglasa tražilo se napredno poznavanje engleskog, a u 11% osnovno
poznavanje. Njemački jezik tražio se u 10% oglasa, a ostali
jezici su manje zastupljeni.
U 28% oglasa tražilo se poznavanje
rada na računalu, u većini oglasa se navedeni uvjet
odnosio na poznavanje rada u Wordu i Excelu.
Radno iskustvo je traženo u 45% oglasa, što je
7% manje nego prošle godine. Prosječno trajanje traženog iskustva
iznosilo je 2 godine i 2 mjeseca, što je za 2 mjeseca manje nego
u istom razdoblju prošle godine.
U padu broj prijava na oglase
Prosječan broj prijava na oglase pada; u prvih pet mjeseci ove
godine broj prijava je 30% niži u odnosu na isto razdoblje prošle
godine, a čak 45% niži u odnosu na prvih pet mjeseci 2015.
godine.
Taj pad je najzastupljeniji u kategorijama deficitarnih
zanimanja, pogotovo u kategoriji Graditeljstva, gdje je prosječan
broj prijava na oglase u odnosu na prošlu godinu pao za 29% te u
kategoriji Turizam i ugostiteljstvo gdje pad iznosi 25%. Pad
prosječnog broja prijava po oglasu u kategoriji IT i
telekomunikacije u odnosu na isti period prošle godine iznosi
24%.
Na stanje na tržištu rada osvrnuo se i Igor
Žonja, predsjednik uprave
portala MojPosao: ‘Poslodavci
poboljšajte uvjete rada, zaposlite i one koji ne odgovaraju u
cijelosti vašim potrebama pa ih doškolujte, stvorite partnerske
odnose unutar svojih tvrtki te promovirajte svoju tvrtku kao
ugodno i izazovno mjesto rada. Neka izvršna vlast poveća kvote za
uvoz radnika, kroz HZZ usmjeri nezaposlene na prekvalifikacije,
smanji sivu ekonomiju te smanji doprinose na i iz plaće.
Posloprimci prilagodite se tržištu rada, inicirajte dodatnu
edukaciju ili prihvatite istu ako vam je ponuđena. Dugoročne
promjene su zahtjevnije no i sa njima treba što prije početi’.
Online Vacancy Indeks – raste potražnja za radom
U posljednjih godinu i pol najveći doprinos rastu broja oglasa
dogodio se u svibnju ove godine na što upućuju desezonirane
vrijednosti Online Vacancy Indeksa*. Zahvaljujući upravo vrlo
povoljnim kretanjima indeksa u svibnju, potražnja za radom
ubrzala je rast u prvih pet mjeseci 2017. jer je indeks na
godišnjoj razini porastao za 30,9 posto.



