što slijedi

Apple se polako, ali sigurno priprema na smrt iPhonea

Yui Mok/Press Association/PIXSELL

Da se iskoristi riječi poznatog analitičara Horacea Dediua, s više od milijardu isporučenih primjeraka iPhone nije tek najpopularniji mobitel, kamera ili video zaslon na svijetu, već najprodavaniji proizvod svih vremena. Riječi o smrti tog proizvoda čine se onda preuveličane...ili možda ipak nisu?

Business Insider ovih dana objavio je neobičan tekst u kojem
navode kako Apple već neko vrijeme priprema teren za ‘sljedeću
veliku stvar’. U Cupertinu su svjesni kako iPhone neće trajati
vječno, a možda mu vrijeme odbrojava i mnogo brže nego bi se
pomislilo. 

iPhone je učinio Apple jednom od najmoćnijih tvrtki na svijetu.
Međutim, baš kako je iPhone zamijenio iPod i druga mobilna osobna
računala prije desetak godina, nešto jednostavno mora zamijeniti
i iPhone. Moguće je raspravljati o semantici, no teško je poreći
kako su upravo pametni telefoni danas dominantna računalna
platforma. 

Ipak, iza kulisa se događa nešto veliko i nešto što bi u skorije
vrijeme moglo značiti njihovu smrt.

Brojni IT divovi poput Microsofta, Googlea i Facebooka već
nekoliko godina polako pripremaju potrošački svijet na proširenu
stvarnost (Augmented Reality, AR). S ovogodišnjom konferencijom
WWDC, Apple je otkrio kako su i oni spremni na taj novi
svijet. 

Riječ je o segmentu koji će potrošačima omogućiti približavanje
svijeta digitalnog onom stvarnom, integriranje računalne grafike
na stvarni svijet – uz odgovarajući kontekst. Ne samo da su
posrijedi otkačeni futurolozi, već i brojni analitičari vjeruju
kako neminovno stiže era u kojoj će pametne telefone zamijeniti
nosivi gadgeti poput naočala.

Čelnik Applea, Tim Cook, u nedavnom intervjuu za Bloomberg nije
krio oduševljenje mogućnostima svijeta proširene stvarnosti u
koju je Apple službeno ušao predstavljanjem platforme iOS
11. 

‘Nevjerojatno sam uzbuđen oko cijele priče. Doslovno želim
vrištati od uzbuđenja!’, rekao je. Cook je lani bio nešto
suzdržaniji oko cijele priče, dok su Microsoft, Facebook, Google,
Intel i drugi predstavljali svoje vizije i rješenja. Tada je
izjavio kako svijet proširene stvarnosti ima još neko vrijeme za
sazrijevanje, no u jednom trenutku kada se dogodi – potrošački
svijet će se pitati kako su mogli živjeti bez toga. 

U ovom smislu Appleov čelnik je konzistentan i čini se kako
su napravljeni golemi koraci naprijed.

Glasine oko toga da Apple radi i na drugih pametnim nosivim
gadgetima pored pametnog ručnog sata stare su koliko i sami
Watch. Međutim, s predstavljanjem mogućnosti platforme iOS 11,
tj. platforme AR Kit namijenjene razvoju aplikacija za proširenu
stvarnost, otvorila se nova lavina glasina kako i Apple u svojim
laboratorijima krije pametne naočale. 

I to ne bilo kakve naočale, već one spremne da jednog dana
jednostavno ubiju potrebu za iPhoneom. 

Jasno, posrijedi je tek glasina. Dovoljno se sjetiti da godinama
kolaju i glasine o Appleovom automobilu pa se do danas ništa iz
toga nije iznjedrilo. No, o smrti pametnih telefona, tj. iPhonea
analitičari već ozbiljno pričaju u nadolazećem desetljeću. Deset
godina ne čini se mnogo, no u IT svijetu mogu nastati brojne
revolucije. Jedna od njih bi itekako mogla biti vezana za
proširenu stvarnost. 

Šuška se kako Apple pregovara s nizom tvrtki poznatih po svojim
rješenjima za virtualnu i proširenu stvarnost. Neke od njih je
već i kupio. 

Kanibalizacija vlastitih proizvoda nije (toliko) strana Appleu,
piše Business Insider. Ovo je posebno bitno u smislu da, dok
Apple traži novi revolucionarni proizvod koji će naslijediti
iPhone, neće voditi posebnu brigu o tom kako će ovaj nestati s
tržišta. Marketing će reći svoje. Potrošači će reći svoje.
Sve će ići nekakvim prirodnim tempom kao kod pojave prvog
iPhonea. 

Čini se rizičnim na prvi pogled, no s obzirom na to da je
Cook odlučio uvesti Apple u AR industriju svim silama (treba biti
potpuno jasan kako Apple itekako ima resursa za to), čini se
kako je budućnost vrlo očita.

Pitanje nije hoće li AR gadgeti zamijeniti mobitele poput
iPhonea, već je pitanje samo – kada točno.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest