
Optimalna situacija za zdravlje vašeg vozila je ta da ne vozite s manje polupunog spremnika goriva da ne biste oštetili motor, naročito ako imate stariji automobil
Jedna od stvari koje bi prilikom vožnje svakako trebalo
izbjegavati jest vožnja s malo goriva u spremniku goriva.
Odnosno, rezervoar goriva nikad ne bi trebao biti prazan više od
polovice kapaciteta jer tako čuvate zdravlje motora svog vozila.
Kada je rezervoar goriva prazan većim dijelom svog volumena, u
njemu se kondenzira voda zbog razlike u temperaturama.
Ovlašteni sudski vještak za vozila i promet Goran Husinec navodi
kako on štetno djeluje i na benzince i na dizelaše.
‘Voda u sustavu ubrizgavanja goriva jedan je od najvećih
neprijatelja vašeg motora jer izaziva prijevremenu koroziju
sustava za ubrizgavanje te probleme u radu motora. Navedeno je
najopasnije u prijelaznim vremenskim periodima, kada su, kao
primjerice sada, noćne temperature ispod ništice, a dnevne iznose
i preko desetak stupnjeva Celzijusa. Najveća opasnost su
rezervoari velikih automobila koji imaju zapreminu i po 100
litara. To su velike ‘prazne bačve’ pune vodenog kondenzata’,
kaže Husinec.
Dodaje kako je problem još izraženiji kod starijih vozila jer su
njihovi spremnici napravljeni od lima, za razliku od plastičnih,
kakve imaju moderni automobili. ‘Lim zbog navedenog korodira te
se hrđa miješa s gorivom. To vrlo često dovodi do kvara Bosch
pumpe pa nerijetko vozilo stane u prometu baš u trenutku kada se
vozi većim brzinama, pri čemu je velik protok goriva kroz sustav
ubrizgavanja.
Ovu pojavu mehaničari u žargonu zovu ‘studentski sindrom’ jer
studenti zbog neimaštine obično voze svoje automobile na rezervi.
Navedeno se događa vrlo često i vozilima koja se sezonski
upotrebljavaju, kao što su kamperi i radni strojevi’, izjavio je
Husinec.



