
Hrvati se u velikim trgovačkim centrima najčešće zadržavaju do dva sata
Foto: Girola.hr
Najnovije istraživanje GfK-a pokazuje da je čak 75 posto građana ove zemlje u posljednjih godinu dana kupovalo u nekom od velikih trgovačkih centara.
Poznata je činjenica da Hrvati vole kupovati. Preko polovine građana smatra da je kupovanje zabavno (76 posto žena misli tako). Posebno se, naročito u zadnje vrijeme, sve više orijentiramo na odlaske u velike ‘shopping’ centre.
U gradu Zagrebu je u posljednjih godinu dana 83 posto njegovih stanovnika bilo u kupnji u jednom od trgovačkih centara.
No, po odlasku u šoping-centre u ovoj godini ipak prednjače građani Dalmacije s 89 posto i zatim Istre s Primorjem – 87 posto.
Nema neke razlike između spolova jer u takvim je centrima kupovalo 76 posto žena i 75 posto muškaraca. Neoženjeni su, pak, više posjećivali trgovačke centre (89 posto) od oženjenih (76 posto).
Jednom do dva puta mjesečno, više od prosjeka, kupuju stanovnici Istre s Primorjem – njih oko 50 posto i zatim Slavonije – 48 posto. U Zagrebu s okolicom te Sjevernoj Hrvatskoj – to iznosi po 46 posto, Dalmaciji – 42 posto, a Lici, Kordunu, Banovini – 29 posto. Nešto malo češće tako kupuju žene – 47 posto te osobe između 15 i 44 godine (oko49 posto).
Najkraći boravak u trgovačkom centru (do dva sata ) karakterističan je za stanovnike Slavonije (65 posto), i zatim Sjeverne Hrvatske (58 posto). Najmanje tako kupuju građani Zagreba s okolicom – samo 33 posto. Kraći boravak preferiraju i muškarci (55 posto) te osobe između 55 i 64 godine (63 posto), kao i osobe s nižim osobnim mjesečnim primanjima (sve do 4 000 kuna) – oko 54 posto.
Trajanje boravka u trgovačkom centru između 2 i 3 sata zastupljeno je, nešto više od prosjeka, kod građana Zagreba s okolicom – 55 posto, žena – 44 posto, svih dobnih skupina do 54 godine starosti – oko 43 posto, ali i visoko obrazovanih – 45 posto.
Više od tri sata boravka u nekom trgovačkom centru malo je jače od prosjeka prisutno kod građana iz Istre s Primorjem, mladih do 34 godine, te osoba s visokim osobnim mjesečnim prihodima ili visokim prihodima kućanstva.
Kupci koji odlaze u trgovačke centre najčešće odlaze u više različitih centara (43 posto), nešto manji dio ide uvijek u isti šoping-centar (36 posto), a petina ih izabire između dva odabrana centra. Naravno, ovaj je odgovor nužno vezan i uz raspoloživost broja centara na nekom području priopćili su iz GfK-a.



