Automobilska industrija

Veliki pad europskog tržišta automobila

Najveći pad prodaje novih automobila, od nevjerojatnih 47,6 posto, bilježi Island koji je kao i mnoga druga europska tržišta zabilježio značajne gubitke u bankarskom sektoru

‘Iako je mjesec nakon praznika u Europi tradicionalno jak mjesec za prodaju automobila, dramatične ekonomske prilike u posljednjim tjednima uvjetovale su pad tržišta u značajnim količinama’, kaže Darin Janković iz JATO Dynamicsa u Hrvatskoj, a prenosi Tportal.hr.

Tržište novih automobila u Velikoj Britaniji palo je za gotovo 89.000 komada u usporedbi s istim mjesecom 2007. što predstavlja pad od 21,2 posto, a taj je faktor snažno utjecao na ukupno europsko tržište u rujnu. Međutim, padala su i druga tržišta: španjolsko za 31,9 posto te talijansko za 5,9 posto.

Najveći pad prodaje novih automobila, od nevjerojatnih 47,6 posto, bilježi Island koji je kao i mnoga druga europska tržišta zabilježio značajne gubitke u bankarskom sektoru. Velike pad tržišta dogodio se i u Letoniji (-43.7 posto) te Irskoj (-39.8 posto).

Na sreću, nije svugdje loše. Za razliku od lošeg rezultata u rujnu 2007, odlično je bilo tržište Luksemburga s povećanjem broja novoregistriranih vozila za 133 posto. Također, u rujnu su rasla i tržišta Češke, Slovačke i Cipra.

Ako gledamo prvih devet mjeseci ove godine, najveći pad zabilježen je u Španjolskoj (258.303 komada ili 21,4 posto), odnosno Italiji (224.823 komada ili 11,6 posto), dok je u postotku najviše palo tržište Letonije (34,3 posto) i Islanda (29,9 posto).

Slovačka i Litva bilježe najveće povećanja prodaje u prvih devet mjeseci, i to za 21,1 posto, odnosno 20,0 posto. U smislu porasta po broju prodanih primjeraka vodi Francuska ispred Njemačke i Belgije.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest