
Auto industrija već nekoliko godina
intenzivno koristi internet kao jedan od glavnih kanala za promociju
vlastitih brandova, pokazalo je istraživanje koje je proveo
GemiusAudience. Auto industrija jedna je od najzastupljenijih na
tržištu online oglašavanja.
Kroz različite oglašivačke
formate, web-stranice putem interneta nude širok spektar informacija o
aktualnim ponudama i trendovima u auto industriji. Zadnji podaci
istraživanja GemiusAudience govore da se za automobilizam zanima ili
vrlo zanima 47 posto svih hrvatskih web korisnika.
Doseg u mjesecu
studenom 2009. prema podacima GemiusAudience istraživanja doseg među
267 mjerenih Internet stranica u mjesecu studenom 2009. iznosi
1.645.754 hrvatskih web korisnika u dobi od 12 godina i više. Najveći
doseg među 267 Internet stranica u studenom imali su: net.hr, index.hr,
tportal.hr, forum.hr i 24sata.hr.
Podaci GemiusAudience
istraživanja govore da je među hrvatskim internet korisnicima gotovo
polovica (47%) onih koje zanimaju ili vrlo zanimaju informacije o
automobilizmu. Među njima očekivano prevladavaju muškarci. (74%).
Muškarci unutar navedene ciljne skupine su aktivniji korisnici
interneta nego žene, obzirom da su u studenom ukupno napravili više od
43 milijuna posjeta usporedno sa 11,5 milijuna posjeta od strane
ženskog spola. Nadalje, u navedenoj ciljnoj skupini ljubitelja
automobilizma, muškarci mjesečno naprave u prosjeku 545 prikaza
usporedno s 472 prikaza koje generiraju žene.
Među hrvatskim
korisnicima interneta koji su izrazili zanimanje za automobilizam,
nalazimo najviše onih u dobi od 15 do 24 godina (33%). Ta dobna skupina
u studenom je napravila više od 109 milijuna prikaza, od ukupno 360
milijuna, koliko ih je na hrvatskom tržištu u studenom generirala
cijela ciljna skupina. Analiza zanimanja na segmentu internet korisnika
koje zanimaju ili vrlo zanimaju informacije o automobilizmu govori da
su unutar skupine najzastupljeniji samostalno zaposleni (31%), a zatim
slijede studenti (20%).
Najviše poklonika web informacija o
automobilizmu dolazi iz kućanstava s tri ili četiri člana (60%) te onih
sa mjesečnim prihodima kućanstva 11.001 kn ili više (22%). Iako se
automobili u Hrvatskoj rijetko ili gotovo nikada ne kupuju putem
Interneta, ovaj medij ostaje vrlo važna karika u automobilskoj
industriji. S inovativnim oglašivačkim pristupima ponuđači direktno
komuniciraju s aktivnim dijelom populacije, koja provodi sve više i
više vremena na webu. Oglašivači u automobilskoj industriji u više
navrata potvrdili su da imaju povjerenja u učinkovitost online
oglašavanja budući da razina financijskih ulaganja u oglašavanje na
internetu raste iz godine u godinu.
Istovremeno, na web stranicama ponuđača sve češće nailazimo na
interaktivne aplikacije kojima internet korisnike privlače da sami
konfiguriraju vlastitu ponudu. Na taj način prikupljene informacije o
preferencijama i željama potencijalnih potrošača za oglašivače
predstavljaju korisne smjernice u procesu razvoja novih i boljih
personificiranih marketinških i prodajnih aktivnosti, navodi u
rezultatima istraživanja GemiusAudience.



