
Ukoliko se bavite ugostiteljskom djelatnošću ili pak
razmišljate o uključivanju u taj zanimljiv, ali i izrazito kompetitivan tržišni
segment, biti će Vam korisno pročitati nekoliko osnovnih informacija koje Vam
mogu pomoći u razumijevanju poslovanja u ugostiteljstvu.
Potrebne evidencije
U
svakom ugostiteljskom objektu prije svega je nužno voditi evidenciju materijala
(knjigu šanka). Sadržaj i oblik takve knjige nisu točno propisani. Uz to
potrebno je voditi i evidenciju o dnevnom gotovinskom prometu koja se mora
voditi na stvarnom mjestu ostvarivanja prometa. Ta evidencija mora, prema
čl.56.st.5. Općeg poreznog zakona, u svakom trenutku biti dostupna poreznom
tijelu (nor. prilikom poreznog nadzora). Sadržaj i oblik ove evidencije također
nisu striktno propisani.
Na
kraju, ali ne manje važno, ugostiteljima skrećemo pažnju da, prema Zakonu o
ugostiteljskoj djelatnosti obavezno moraju u prostoru osigurati i Knjigu žalbe.
Obračun poreza u
ugostiteljstvu
Ako
se poduzetnik nalazi u sustavu PDV-a, tada je u njegovoj ugostiteljskoj usluzi
sadržan PDV, ali i porez na potrošnju alkoholnih, bezalkoholnih pića, piva i
vina. Obveza obračuna poreza na potrošnju proizlazi iz Zakona o financiranju
jedinica lokalne uprave i samouprave.
Kod
izračuna PDV-a i poreza na potrošnju koristimo preračunate stope PDV-a i poreza
na potrošnju.
Formulu
za izračun preračunate stope PDV-a pogledajte na portalu Profitiraj.hr.
Evidencija prihoda u
ugostiteljstvu
Prihodi
se najčešće evidentiraju na temelju dnevnih ili mjesečnih izvještaja prometa.
Troškove nabave utrošenih namirnica ili materijala na kraju godine s računa
troškova selimo na rashode, a njima sučeljavamo prihode. Ostvarena razlika
predstavlja zaradu tj. ugostiteljsku maržu.



