Europska unija

Čak 30.000 ljudi ostat će bez posla zbog Unije

Pristupanje Hrvatske Europskoj uniji u srpnju 2013.
godine znači i ulazak u jedinstveno područje Schengenske zone, pa time
postoji bojazan kako će brojne špediterske tvrtke, a njih je u Hrvatskoj
više od tri tisuće, postati suvišne i ostati dobro uhodanog posla, piše danas.net.hr

”Procjenjujem kako bi nam se opseg posla u takvim uvjetima mogao
smanjiti i za 50 posto pa bi prema tome i jednako toliko tvrtki, pa i
njihovih djelatnika, moglo ostati bez posla. No, sretna je okolnost da
se svijet globalizira pa Hrvatska nije upućena samo na poslovanje sa
zemljama Unije. Tko je, naime, od nas do prije pet godina radio s
Kinom?”, pita se Miljenko Režić, vlasnik špedicije Ariston, ali i predsjednik Udruge špeditera pri osječkoj Gospodarskoj komori.

Spomenuta Udruga je neaktivna zato što je sve
poslove prilagodbe zakonodavstvu i praksi EU-a preuzela Carinska uprava,
pa za njih i njihove prijedloge, ocijenili su, više nije bilo ni mjesta
ni prilike.

No, još je jedan detalj koji će zadati dodatni udarac na ovu
djelatnost u međunarodnom prijevozu i transportu robe. Naime, od početka
kolovoza započinje se s uvođenjem novog računalno podržanog provoznog
sustava, naziva NCTS (New Computerised Transit System), koji uvodi
elektroničko poslovanje u Carinsku upravu.

”NCTS u europskim okvirima podržava provedbu jedinstvenog provoznog
postupka koji se odnosi na prijevoz carinske robe među zemljama
članicama EU i EFTA potpomognut primjenom napredne informatičke
tehnologije, te bez upotrebe pisane dokumentacije”, objašnjavaju u
Središnjem uredu Carinske uprave za Glas Slavonije.

Nacionalna primjena NCTS-a ujedno će poslužiti i kao ”generalna
proba” spremnosti za pristupanje Konvenciji o zajedničkom provoznom
postupku, a kasnije i Europskoj uniji.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest