Gubici Hrvatskih željeznica

Prokletstvo nerentabilnosti HŽ-a

Nerentabilne linije, koje nisu pokrivene državnim subvencijama, mjesečno generiraju gubitak od oko sedam milijuna kuna

Gubici Hrvatskih željeznica gomilaju se iz godine u godinu, a
nadolazeća liberalizacija željezničkog putničkog prijevoza te bi gubitke
mogla samo još više povećati. Stoga ne iznenađuje što su u HŽ-u
razmatrali ukidanje nekih neprofitabilnih linija. No, iznenađuje da su
među tim linijama i one između Zagreba i Osijeka ili Rijeke, prenosi nacional.hr

Večernji list
piše, pozivajući se na zapisnik s nedavne sjednice uprave HŽ Holdinga,
kako od ukupno 781 vlaka koji dnevno voze na hrvatskim željeznicama,
zbog neprofitabilnosti treba ukinuti čak 164 linije.

Nerentabilne linije, koje nisu pokrivene državnim subvencijama, mjesečno generiraju gubitak od oko sedam milijuna kuna. Zabrinjava da su među nerentabilnim linijama i one od Zagreba do
Osijeka, donosno od Zagreba do Rijeke gdje vlak vozi 4,5 sati, a
autocestom se stiže za 1,5 sat.

Iz HŽ-a priznaju kako će morati djelomice reducirati broj linija
ukoliko se ne pronađu dodatna financijska sredstva. To bi, posljedično
moglo dovesti do otpuštanja, jer bi se ukidanjem pojedinih linija
stvorio višak radnika. Tako bi njih 2000 od ukupno 12500 zaposlenih
vjerojatno završilo na cesti.

nacional.hr/ezd

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest