
Prosjek starosti brodova Obalna straže RH iznosi čak 41 godinu. Što se tiče HRM-a, poznato je kako je svih pet topovnjača neupotrebljivo
MORH je odbio neobveznu ponudu čuvenoga njemačkog konstrukcijskog ureda
i brodogradilišta “Fassmer” za izgradnju brodova za Obalnu stražu RH, piše slobodnadalmacija.hr
Na prošlotjednom sastanku s čelnim ljudima “Fassmera”, nižerangirani
predstavnici Ministarstva obrane RH zahvalili su se na njemačkoj ponudi
izgradnje obalnog ophodnog broda, s obrazloženjem da do 2015. godine u
državnom proračunu neće biti novca za nove brodove.
“Fassmer” je, naime, ponudio suradnju sa splitskim Brodogradilištem
specijalnih objekata i novi projekt obalnog ophodnog broda CPV40
(Coastal Patrol Vessel) razvijenog za kolumbijsku ratnu mornaricu. Da je ponuda prihvaćena, prvi brod, po cijeni od oko deset milijuna
eura, gradio bi se u Njemačkoj, a preostali brodovi, uz prijenos
tehnologije i visokih tehničkih standarda, na splitskim navozima.
“Fassmer” je, kako doznajemo, ponudio povoljne uvjete financiranja brodova za Obalnu stražu. Uz kredit Njemačke kreditne banke za obnovu i razvoj, a koji bi
“Fassmer”, kao adresant kredita, preuzeo na sebe, brodovi su se mogli
financirati iz strukturalnih fondova EU-a.
Inače, “Fassmer” je svjetski lider u projektiranju tzv. paramilitary
brodova, odnosno višenamjenskih plovila namijenjenih zadaćama nadzora
obale i mora.
Tu je nišu specijalne brodogradnje “Fassmer” preuzeo od njemačkog vojno-pomorskog koncerna “Thyssen Krupp”. Višegodišnja tehnička agonija brodova Obalne straže RH, kao i HRM-a,
sada ulazi u vrlo kritičnu fazu. Ključnim brodovima Obalne straže,
četiri patrolna broda klase “Mirna”, ove godine istječu svi resursi. Sredstva za produljenje vijeka nisu predviđena vojnim proračunom.
Najmlađi brod Obalne straže, OB-05 “Hrvatska Kostajnica”, izgrađen je davne 1985.
godine. Prosjek starosti brodova Obalna straže RH iznosi čak 41 godinu.
Što se tiče HRM-a, poznato je kako je svih pet topovnjača
neupotrebljivo.
SD/eZd



