Kako si pomoći?

Kako uštedjeti na režijama?

Iznos koji na kraju dobijete na računu ne odražava vašu stvarnu potrošnju i nikako nije pravedan

Iako s odlaskom zime i režije postaju manje, mnogi od
nas traže način kako uštedjeti. A ušteda od nekoliko stotina kuna svima
je uvijek dobra vijest. Posebice ako žele ne plaćati račune za stanare
koji su u zgradi neprijavljeni ili one koji primjerice zasigurno troše
više, piše danas.net.hr

U većini zgrada
potrošnja za grijanje i toplu vodu se dijeli s ukupnom stambenom
površinom zgrade i potom množi s kvadraturom svakog stana zasebno. Iznos
koji na kraju dobijete na računu ne odražava vašu stvarnu potrošnju i
nikako nije pravedan. Dok jedni štede, zatvaraju slavine i radijatore,
drugi možda griju i ulicu. A svi isto plaćaju.
Slična je stvar i s potrošnjom vode. Zajedničko brojilo, ukupna
potrošnja se dijeli na broj prijavljenih stanara u zgradi, pa onda
pomnoženo s brojem članova kućanstva. Tu su najveći problem prijavljeni
odnosno neprijavljeni stanari za koje vi plaćate vodu.

“Svaka promjena broja osoba koja traje mjesec dana ili dulje može
se putem predstavnika suvlasnika dojaviti na našu adresu do 20. dana u
mjesecu kako bi ista imala učinka na obračunu potrošnje tog mjeseca”,
kaže Ana Glavan, glasnogovornica zagrebačke Vodoopskrbe
i odvodnje. No, ni to vas ne mora spasiti, jer oni koji vas i dalje
žele potkradati mogu kod javnog bilježnika ovjeriti izjavu o promjeni
broja osoba i već idući mjesec vratiti sve na staro.

Iz Društva za zaštitu potrošača Hrvatske ‘Potrošač’ pojašnjavaju da
je cijelo ustrojstvo zgrade propisano Zakonom o vlasništvu i drugim
stvarnim pravima. Tako suvlasnici donose odluke, a njihov predstavnik ih
provodi. Njegova je dužnost da brine o broj ljudi u domaćinstvu i o
tome kako se plaćaju obveze. No, možete mu pomoći u razotkrivanju onih
koji nisu prijavljeni, prijavljujući ih.

“Građani mogu ugraditi mjerni uređaj za vodu ili grijanje, ali
ukoliko nemaju odobrenje od davatelja usluge isti taj mjerni uređaj će
im koristiti samo za kontrolu. Dakle, očitanje potrošnje neće biti uzeto
u obzir kao relevantni podatak”, kazao je za Dnevnik.hr tajnik ‘Potrošača’ Igor Vujović. Za ugradnju internog vodomjera morate pribaviti 100-postotnu suglasnost svih
suvlasnika u zgradi, a kada to učinite za samu ugradnju vodomjera pomoć
morate tražiti kod Vodoopskrbe i odvodnje.

Postoji rješenje i za grijanje i toplu vodu. Pravilnik o načinu
raspodjele i obračunu troškova za isporučenu toplinsku energiju ostavlja
mogućnost obračuna energije putem naknadno ugrađenih uređaja za lokalnu
razdiobu i uređaja za zasebno mjerenje. Odluku o ugradnji uređaja
donose suvlasnici koji snose i trošak.

“Za ugradnju takvih uređaja potrebna je suglasnost najmanje 50 posto
suvlasnika, no nema ekonomske isplativosti ako se s ugradnjom ne složi
manje od 70 posto suvlasnika”, kaže predstavnik suvlasnika jedne zgrade u
kojoj su razmatrali naknadnu ugradnju. Ako se ipak stanari odluče na
to, uređaji se ugrađuju izvan stana kako bi se omogućilo njegovo
očitanje.

No, ako ne postoji tehnička mogućnost ugradnje zasebnih
brojila, mogu se ugraditi tzv. alokatori koji registriraju toplinu koju
emitira radijator. Ovisno o emitiranju topline alokatori registriraju
broj impulsa i potrošnja se obračunava tako da se ukupna potrošnja na
zajedničkom brojilu dijeli među korisnicima na temelju broja ostvarenih
impulsa.

danas.net.hr/eZd

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest