
Sami detalji natječaja i cijene vlakova bit će poznati u narednih 14 dana
Hrvatske željeznice kreće u nabavu 44 nova vlaka, zaključak je Povjerenstva za željeznicu.
“Od toga su 32 elektromotorna vlaka – 16 za gradski, a 16 za regionalni prijevoz, a 12 vlakova su diesel vlakovi koji se koriste za regionalni prijevoz na hrvatskim prugama.
Sami detalji natječaja i cijene vlakova bit će poznati u narednih 14 dana”, rekao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić koji tu vidi šansu za Gredelj i Končar.
“Šanse su hrvatskih proizvođača velike jer klaster koji čini Končar i dio Gredelja po mom mišljenju može biti konkurentan i može odgovoriti na izazov proizvodnje 44 nova vlaka”, istaknuo je Hajdaš Dončić dodavši da plan restrukturiranja u HŽ-u ide dobro.
“Plan restrukturiranja ide dobro. On je usaglašen sa sindikatima, što je vrlo važno, i u tom postoje i stimulativne otpremnine do 200 tisuća kuna bruto što ovisi o godinama radnog staža. Postoji socijalni dijalog što je vrlo važno”, rekao je Hajdaš Dončić. Inače, do sada je 700 radnika potpisalo stimulativne otpremnine.
Povjerenstvo je donijelo i zaključak o riječkom prometnom pravcu od Brajdice do Zagrebačke obale. To je ujedno i prvi ‘Policy Paper’ koji je nastao u Ministarstvu, a na kojem je radilo 40-ak različitih stručnjaka.
“Krenulo se s pretpostavkom da je sadašnji kapacitet Luke Rijeka 150 tisuća teua i da maksimalno kod izgradnje Brajdice i Zagrebačke obale u prvoj i drugoj fazi taj kapacitet može biti 1,2 milijuna teua”, istaknuo je Hajdaš Dončić.
Dionica Skradnik – Zagreb projektira se sredstvima EU-a. Projektiranje će biti završeno 2015. godine. “Radi se o dvokolosječnoj pruzi od Skradnika do Zagreba, drugi dio uključuje dio koji ide od Skradnika na Škrljevo, gdje će se taj pravac “ispeglati”, što znači da će na većini tog pravca biti dvokolosječna pruga, osim u dijelu od Delnica do Skradnika, gdje će ostati jednokolosječna pruga. Završetak svih radova predviđen je 2019.”, objasnio je ministar nakon sjednice kojom je predsjedao premijer Zoran Milanović.
“Htio bih naglasiti da upravo ta nova, ispeglana pruga riječkog prometnog pravca koja kreće u Rijeci, a završava u Mašarskoj, je apsolutno zadovoljavajuća za budući promet tereta u riječkoj luci”, rekao je Hajdaš Dončić.



