Crowdfunding

Uspješno financiranje poslovnih projekata preko interneta

Gospodarska kriza uvjetovala je da mnogi
projekti ostaju bez realizacije zbog nedostatka novca. No, dok neki
novac traže od investitora, postoje i oni koji za svoj projekt potporu
traže na jednom od mnogih internetskih servisa za prikupljanje novca,
tzv. crowdfunding portala…

“Crowdfunding stranice, odnosno servisi, su postale aktualne zadnje
dvije godine. Radi se o servisima koje omogućavaju bilo kome da za neki
potencijalni projekt nađe osobe koje će ih na neki način podupirati,
odnosno fundirati jedan mali dio projekta”, objasnio je pojam
crowdfunding Ivan Brezak Brkan, glavni urednik portala Netokracija koji
se bavi internetskim tehnologijama, poslovanjem i kulturom.

Na ovakav način mogu se financirati različiti projekti, a ideja je da
se oni predstave potencijalnim kupcima i u određenom vremenskom roku
dođu do potrebnih sredstava za realizaciju.

“Vi dođete na tu stranicu, registrirate projekt, napravite
prezentaciju i onda u stilu grupnih kupovina da vas korisnici
fundiraju”, rekao je Brezak Brkan.

Iako bi se mnogima ideja o prikupljanju novca putem interneta mogla
učiniti kao prilika za laku zaradu, to ipak nije tako. Naime, ako se ne
uspije prikupiti traženi iznos, cijeli projekt propada, a ni sam
postupak nije zamišljen kao doniranje već kao svojevrsna kupnja prije
nego što je proizvod napravljen.

Marko Banjac iz tvrtke Dreamatrix koja je na ovaj način, preko
crowdfinding servisa Kickstarter, uspješno financirala računalnu igru
objašnjava što su oni nudili potencijalnim kupcima.

“Download je bio najjeftiniji oblik dok, recimo luksuzna kutija s
raznim stvarima unutra – glazbeni CD, sama igra u fizičkim obliku na
DVD-u, mapa, majica i još razne stvari – recimo, ona je bila najskuplji
oblik”, pojasnio je Banjac.

Njegova tvrtka je putem interneta prikupila preko 40 tisuća dolara, a sami ističu kako su uz novac dobili i veliku reklamu.

“Igru je u prednarudžbi uzelo više od 2 tisuće ljudi, međutim sigurno je par stotina tisuća sve to gledalo”, istaknuo je Banjac.

Upravo to Ivan Brezak Brkan ističe kao najveću prednost ovakvih servisa.

“Upravo će ta potpora pokazati da postoji općenito zanimanje za neke
projekte jer ako vas netko neće financirati na Kickstarteru, neće vas
financirati na širem tržištu”, istaknuo je Brezak Brkan koji je jako
važno da se cijeli projekt predstavi na pravi način.

“Razlike između uspješnog projekta na Kickstarteru u dosta slučajeva
je jednostavno trud oko same kampanje koji nije samo ispisivanje teksta
unutar jednog dana, nego se može raditi o nečemu u što ćete staviti isto
truda koliko u sam projekt”, naglašava Brezak Brkan.

Da je to tako, potvrđuje i Marko Banjac. “Mi smo se za predstavljanje
projekta pripremali oko dva mjeseca”, istaknuo je zadovoljno utvrdivši
kako je upravo igra Legends Of Dawn prvi hrvatski projekt financiran na
Kickstarteru.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest