Nikad manji

Split: Otvoren 15. Croatia Boat Show

Od nautičkog sektora godišnje se utrži 800 milijuna eura

Na prostoru
splitskog Mandrača na Rivi otvoren je 15. po redu Croatia Boat Show.

“Nažalost višestruko manji od onoga što smo na ovom
prostoru mogli vidjeti posljednjih 5 godina”, priznaje organizator
Vicenco Blagajić.

“Zadnjih nekoliko godina definitivno nikad manje. Namjerno smo ga ove
godine ‘ stisnuli’ površinski jer nismo htjeli imati velike troškove.
Manji je, ne toliko po broju izlagača i broju plovila, koliko po
površini. Jednostavno nema velikih brodova. Mislim da na sajmu ima nekih
100-njak plovila na sajmu, što u moru, što na kopnu, ali njihov prosjek
je puno manji nego 2007. i 2008. godine kada su brodovi bili prosječno
veliki 20 metara”, rekao je Blagajić.

Razlog tome je loša situacija u nautičkoj branši, pa nije pomoglo ni
to što su organizatori domaćim izglačima omogućili besplatno
predstavljanje.

“Je li recesija sama kriva za to, jednim glavnim dijelom da, međutim
ima tu sigurno još drugih razloga, pa i sama porezna represija, pa i
ljudi koji imaju novaca jednostavno više ne žele kupovati brodove.
Mnogi se riješavaju, prodaju svoje brodove. Jedan ekskluzivni podatak do
kojeg sam došao u zadnjih mjesec dana je da je mnogo hrvatskih brodova u
vlasništvu Hrvata i regije, koji su protekle godine bili izloženi na
sajmu u Splitu, prodano, većina njih je otišla u Tursku”, otkrio je
Blagajić.

Dodaje kako se nada da će se ova situacija bitno promijeniti ulaskom
Hrvatske u Europsku uniju. Važnost nautičkog sektora ne može se
podcijeniti jer se od njega godišnje utrži 800 milijuna eura, kaže Boško
Ercegovac, načelnik u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture.

“Najveći dio toga odnosi se na djelatnosti iznajmljivanja plovila
čarter, a drugi po važnosti su prihodi luka nautičkog turizma. 60.000
stranih jahti i brodica bilo je prošle godine u Hrvatskoj. Skoro 3.000
aktivnih čarter plovila. Više od 600.000 nautičara su samo neki od
statističkih pokazatelja koji daju onu pozitivnu sliku jednog segmenta
koji ostvaruje dobre rezultate svih ovih godina”, kaže Ercegovac i
dodaje da ulaskom u Europsku uniju dolaze nova pravila.

“Ono što je najznačajnije, izjednačavaju se prava i obveze svih
nautičara, i hrvatskih i stranih. Neka od tih prava počet će se
primjenjivati od 1.7., a uglavnom od 1.1.2014. godine. Recimo, za strane
nautičare se ukidaju popisi osoba, nešto što je bilo ograničavajući
faktor daljnjeg razvoja. Objektivno, sve obveze će biti iste za sve koji
plove po hrvatskom Jadranu”, poručio je Ercegovac.

Blagajić upozorava kako političari često miješaju dobre rezultate u čarter turizmu s malom brodogradnjom.

“Čarter je namijenjen stranim gostima koji iznajme brod, vlasnici
čarter kompanija su većinom stranci. Brojke koje kažu o uplovljavanju
plovila u Jadran ljeti su isto tako vezane za strance. Oni dođu, plate
nekakvu vinjetu i odu doma. Međutim, tu nema gospodarstva, gospodarstvo
je u prodaji, u izlaganju, tako da je taj segment nažalost, u jednom
velikom problemu”, istaknuo je Blagajić.

A zbog krize ove godine na sajmu nema megajahti, uglavnom su zastupljene manje brodice.

“Ove godine su jako zastupljeni katamarani i jedrilice, taj segment
nije toliko ugrožen. To je nešto što radi i što je najviše vezano za
čarter. Ima tih manjih brodova, gumenjaka, pa i nešto opreme. U principu
se za naše ljude dosta toga može vidjeti. Isplati se doći, a dali smo
jednu atraktivnu ponudu, a to je da je danas i sutra besplatan ulaz za
sve posjetitelje”, poručio je Blagajić.

Posjet prva dva dana sajma je besplatan, dok će se druga dva dana naplaćivati ulaznica po cijeni od 25 kuna.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest