Burza

Turističke dionice donijele vrhunsku zaradu

Spretni investitori koji su se na vrijeme okrenuli turističkom sektoru uvećali su ulog za 25 od 100 posto, a na pojedinim dionicama utrostručili su uloženi kapital

Zagrebačka burza ove godine nije osobito zanimljivo mjesto za
investitore. Dionički promet je sve slabiji, Crobex indeks veći dio
godine stagnira, a sve više kompanija povlači se s tržišta. Ipak, i u
takvoj situaciji postoje dobre investicijske prilike. Ove godine to su
definitivno turističke dionice, koje su unijele malo svjetla u sivu
investicijsku svakodnevicu.

Ulagači koji su pažljivo pratili turističke trendove i na vrijeme
primijetili relativnu podcijenjenost turističkih tvrtki mogli su odlično
zaraditi tipujući na dvadesetak turističkih dionica uvrštenih na
Zagrebačku burzu. Nekoliko je ključnih razloga koji su potaknuli
potražnju za dionicama turističkih kompanija. U prvom redu, turizam je jedan od rijetkih gospodarskih sektora koji bilježi pozitivne trendove.

Za to su najviše zaslužne vodeće hotelske kuće koje su investirale u
proširenje kapaciteta i podizanje razine usluge. Takvim kompanijama pogodovala je i država različitim poticajnim mjerama što je, uz pametne investicije, u konačnici dovelo i do rasta njihove profitabilnosti.

Najbolji primjer uspješnih turističkih kompanija su Valamar Adria holding, Maistra, Plava laguna i Arenaturist,
koje su kroz organski rast i akvizicije zagospodarile najvećim dijelom
smještajnih kapaciteta na Jadranu. Ulagači koji su prepoznali snagu ovih
kompanija u ovoj su godini zaradili između 27 i 72 posto na uloženi
kapital. Pritom treba naglasiti da su još veće ukupne prinose imali oni
najspretniji, koji su dionice kupovali tijekom prošle godine, kada su
cijene bile na samom dnu.

Dodatnu atraktivnost turističkim dionicama osigurala je ubrzana konsolidacija sektora koja se provodi kroz procese preuzimanja, privatizacije i predstečajnih nagodbi. Tako je najveći nominalni rast cijene (+262,45 posto) ostvarila dionica tvrtke Apartmani Medena, koja prolazi postupak predstečajne nagodbe.

Dionica Hotela Cavtat za koju je upravo objavljena ponuda za preuzmanje bilježi rast cijene od 194,14 posto, a dionica Hotela Makarska, koju Vlada priprema za privatizaciju, ojačala je 96,7 posto.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest