
Ove godine Zračna luka Rijeka bit će povezana s drugim destinacijama s ukupno 20 aviolinija. Za njih je na Kvarneru kroz udruženo oglašavanje prema Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ) kandidirano ukupno 7,7 milijuna kuna ili 40 posto više nego lani, piše Novi list
Istaknuto je to jučer na sjednici Skupštine Turističke zajednice Kvarnera održanoj u Rijeci na kojoj je, uz ostalo, bilo riječi o najavama u avioprometu ove godine, a usvojeni su i Izvješće Nadzornog odbora TZ Kvarnera o obavljenom nadzoru, kao i Godišnje financijsko izvješće županijskog TZ-a za prošlu godinu.
Europske metropole
Tako je Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ-a Kvarnera, izvijestila članove Skupštine kako će ove godine riječki aerodrom imati liniju prema Bernu, koju ponovno ima Skywork. Najveći broj aviolinija i ove godine će biti prema njemačkim gradovima. Tako niskobudžetni avioprijevoznik Germanwings ove godine za Rijeku leti iz Berlina, i to s aerodroma Tegel, potom iz Düsseldorfa, Hamburga, Kölna i Stuttgarta. Osim toga, iz Frankfurta će jednom tjedno letjeti također niskobudžetni avioprijevoznik Condor. Air Baltic pak ima liniju za Kopenhagen preko Rige, Ryanair će letjet za Bruxelles (Charleroi), ponovo za London (Stanstead), Oslo (Rygge) i Stockholm (Skavsta), a uz ostalo, tu su, primjerice letovi Blue panorame za Rim, Norwegiana za Oslo, Air Baltica za Moskvu, Vilnius i Talin, dok će Trade Air imati liniju iz Osijeka, preko Zagreba do Rijeke i dalje do Dubrovnika. Croatia Airlines će i ove godine letjeti preko Rijeke za London (Heathrow).
Trećina aviogostiju u obiteljskom smještaju
Na sjednici su predstavljeni i rezultati istraživanja avioputnika koje je u riječkoj Zračnoj luci odrađeno lani u rujnu, i to na uzorku od 700 putnika. Prema tim podacima, 27 posto anketiranih je ostalo na Krku, 21 posto u Rijeci, 10 posto u Opatiji, a primjerice, 24 posto njih je otišlo u neku destinaciju van Kvarnera. Od onih koji su se na Kvarneru i zadržali, 42 posto je ovdje boravilo između 5 i 7 dana, 24 posto njih više od 7 dana, a 16 posto njih čak više od 14 dana. Zanimljivi su i podaci kako je čak 37 posto ispitanih aviogostiju odlučilo boraviti u obiteljskom smještaju, a njih 10 posto u kampovima, iako se smatra da su aviogosti isključivo – gosti hotela. Isto tako vrijedi istaknuti i podatak kako je 60 posto ispitanih reklo kako će se na Kvarner ponovo vratiti.
Inače, na sjednci su i direktorica županijskog TZ-a, kao i Zlatko Komadina, predsjednik TZ-a Kvanera, ukazali kako se pokazalo da lokalne samouprave nerijetko ne ispunjavaju svoje obveze kada konačno treba uplatiti dogovorena sredstva koja idu za udruženo oglašavanje s avioprijevoznicima.
Spas u zadnji čas
– Mi smo ove godine kandidirali prema HTZ-u 7,7 milijuna kuna za avioprijevoz, što znači da, ukoliko uspijemo skupiti taj novac, HTZ daje još oko 3,8 milijuna kuna. Međutim, i ove se godine pokazalo kako nije problem ugovoriti letove, ne radi se o nesposobnosti da se dovede neki avioprijevoznik, već je pitanje možemo li to isfinancirati. Takav novac nitko ne može sam skupiti i stoga je bitno da se udružimo, istakla je Peršić Živadinov. Također je, primjerice, istaknula da je 2011. kod financiranja udruženog oglašavanja za avioprijevoz ostao manjak od preko 600.000 kuna pa je Primorsko-goranska županija uz početnih 400.000 kuna uložila još 407.000 kuna da pokrije manjak. Iduće godine taj se manjak popeo na čak 860.000 kuna.
Komadina je, pak, kazao kako je riječka Zračna luka spašena u zadnji čas te apelirao na članove skupštine da utječu na čelnike lokalnih samouprava iz kojih dolaze da ispune obećano. Iako nije precizirao tko najviše duguje, Župan je isto tako priprijetio kako će, ne bude li u tom smislu solidarnosti, Županija ukinuti potpore »nesolidarnim« lokalnim samoupravama.
Novi list



