Kvaliteta lokacije i prirodnih resursa

Iz programa Konkurentnost turističkog gospodarstva milijun kuna za povećanje kvalitete kampova

U Hrvatskoj je sve više stranih i domaćih gostiju koji putuju kamperima, odnosno mobilnim kućicama i ne žele smještaj i boravak u kampu, već žele biti mobilni i traže upravo objekte za kraći odmor

Ministarstvo turizma kroz program dodjele
bespovratnih potpora pod nazivom “Konkurentnost turističkog gospodarstva”, financira,
između ostalog, i razvoj i povećanje kvalitete kampova i drugih vrsta objekata
za smještaj. Tako je ove godine Ministarstvo turizma kroz mjeru A2 navedenog
programa odobrilo financiranje 51 projekta u ukupnoj vrijednosti od 3 milijuna
i 880 tisuća kuna, od čega će se za 13 kampova diljem Hrvatske izdvojiti milijun
i 20 tisuća kuna.

U smještajnim kapacitetima u Hrvatskoj 25 posto
udjela otpada na kampove, koji imaju iskorištenost od oko 19 posto. Stoga je
Strategijom razvoja turizma do 2020. godine planirano podizanje kvalitete
smještaja u kampovima, obogaćivanje doživljajne ponude te povećanje udjela u
ukupnom smještajnom kapacitetu s 25,2 posto na 25,8 posto. Uz očekivano
povećanje kvalitete i raznolikosti ponude kampova očekuje se da kampovi u 2020.
godini mogu dostići bruto iskorištenost od 23 posto, što je 3 postotna boda
više nego 2011. godine.

Kvaliteta lokacije i prirodnih resursa

“Kvaliteta lokacija i prirodnih resursa te blizina
emitivnim područjima, osnovne su komparativne prednosti kamping turizma
Hrvatske i temelj njegovog visokog rentnog prihoda. Željeni pomak do 2020. godine
je povećanje kapaciteta postojećih kampova za 5 do 7 posto, uz izgradnju 5-7
novih kampova srednje veličine te izgradnju oko 50 malih obiteljskih kampova. Izgradnja
nove kamping ponude odnosi se ponajviše na razvoj tematiziranih malih kampova
kao što su boutique kampovi, obiteljski kampovi i kampovi na seoskim
gospodarstvima, eko kampovi, kampovi na kontinentu, kao i na područjima posebne
zaštite, primjerice, uz nacionalne parkove, parkove prirode te na otocima”,
naglašava ministar turizma Darko Lorencin.

Povećanje konkurentske sposobnosti kamping ponude
kroz povećanje kvalitete podrazumijeva proizvodnu diferencijaciju, obogaćivanje
ponude izvansmještajnih usluga kao što su wellness ponuda, bazeni, sadržaji za
djecu, povećanje kvalitete usluga i raznolikosti smještaja te podizanje
kategorije i povećanje kapaciteta, a odnosi se ponajviše na sve postojeće
kampove na atraktivnim lokalitetima u priobalju s manje od 4*. Tako će se,
prema odobrenim sredstvima, u 13 kampova uložiti nešto više od milijun kuna.

Financiranje dva kamp odmorišta

Osim podizanja kvalitete kampova, ovim programom
financirat će se i dva kamp odmorišta, jednog u središnjoj Istri te jednog u
Ogulinu, pored jezera Sabljaci, za koja su izdvojena sredstva financiranja u
iznosu od 240 tisuća kuna. Naime, još u lipnju prošle godine Ministarstvo
turizma je u suradnji s Ministarstvom graditeljstva i prostornog uređenja,
potaknulo inicijativu da se kamp odmorišta, osim u turističkim zonama kao što
je bilo do sada, također otvaraju i u gradovima, manjim mjestima, uz prometnice
i na drugim prikladnim lokacijama na kojima je prema prostornim planovima
moguća gradnja ovakvih objekata.

U Hrvatskoj je sve više stranih i domaćih gostiju
koji putuju kamperima, odnosno mobilnim kućicama i ne žele smještaj i boravak u
kampu, već žele biti mobilni i traže upravo objekte za kraći odmor. Osim toga,
sve je više kamp turista koji otkrivaju i žele upoznati kontinentalni dio
Hrvatske, pa im takva odmorišta predstavljaju važan dio ponude.

“Odmorišta za kampere su svakako jedan od važnih
dijelova kamping infrastrukture, koji u Europi bilježi kontinuirani porast te
je trenutno dosegao brojku oko 6 tisuća. Stoga je u ovom segmentu velik potencijal za razvoj i
unaprijeđenje kvalitete, posebice na području ruralnih kamp odmorišta”,
zaključio je ministar turizma Darko Lorencin.

Kroz program Konkurentnost turističkog gospodarstva,
odnosno putem mjere A2, Ministarstvo turizma posebno naglašava značaj razvoja
kamping ponude u kontinentalnoj Hrvatskoj, kao i u zaleđu jadranskog priobalja.
Ovim oblikom smještaja želi se omogućiti još kvalitetnija valorizacija
prirodnih, kulturnih i drugih turističkih potencijala područja u kojima se ti
kampovi razvijaju. Snažniji turistički razvoj kamping ponude predstavlja
strateški cilj, a tome svjedoči i sve veći interes za ponudom kontinenta na
tradicionalnim kamping tržištima poput Nizozemske, Francuske i Njemačke.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest