
Njemačka vlada najavila je u četvrtak uvođenje naplate
cestarine zbog koje će strane vozače vožnja tamošnjim autocestama
stajati i do 130 eura na godinu.
Tom mjerom iznesenom u nacrtu zakona Njemačka si želi olakšati
financiranje održavanja prometne infrastrukture kojom se koriste
milijuni stranih vozila, ali joj prijeti pravna bitka s Bruxellesom, jer
Europska unija ne želi dopustiti diskriminaciju vozača koji nisu
Nijemci.
Nakon višemjesečne burne rasprave između Kršćansko-demokratske
unije (CDU) kancelarke Angele Merkel i njezine sestrinske stranke
Kršćansko-socijalne unije (CSU) iz Bavarske, ministar prometa Alexander
Dobrindt odbacio je prvotnu zamisao da se poveća naknada za sve ceste.
No ostao je pri tvrdnji da cestarina neće donijeti nove troškove
njemačkim vozačima jer će im se omogućiti kompenzacija s već postojećim
porezom na motorna vozila.
Dobrindt, istaknuti član CSU-a, uvjeren je da nacrt zakona o
naplati cestarine ne diskriminira strane vozače i da će izdržati moguću
sudsku tužbu.
Od 2016. godine
“Naknada za infrastrukturu je razumna, poštena i pravedna”,
ustvrdio je, dodajući da će prihod od cestarine biti korišten samo za
modernizaciju njemačkih autocesta i glavnih putova.
Cestarina bi se trebala početi naplaćivati 2016., a vozači će je
plaćati internetskom registracijom svojih registarskih pločica. Stranci
će je moći plaćati i na benzinskim postajama.
Iznos cestarine temeljit će se na obujmu motora i utjecaju vozila
na okoliš, a najveći će iznos biti 130 eura na godinu. Strancima je
omogućeno plaćanje povremenog korištenja autocesta, pa će za 10 dana
morati izdvojiti 10 eura, a za dva mjeseca 22 eura.
Raniji planovi da se cestarina naplaćuje prodajom vinjeta koje će
se lijepiti na vjetrobran je napušten, nego će se to raditi
elektronskom vinjetom. Registarske oznake auta će biti elektronski
pohranjene čim se plati cestarina, a kamere kraj ceste će otkrivati
neplatiše.
Njemačka na svojih 13.000 km autocesta veća naplaćuje kamionima
prema pređenoj udaljenosti, ali osobna vozila se i dalje voze beplatno.
CSU argumentira da Francuzi, Talijani i drugi sada ne plaćaju za vožnju
po Njemačkoj dok Nijemcima naplaćuju uporabu cesta u njihovim zemljama.
Ministar očekuje da će prihod od naplate cestarina od stranih vozača iznositi 500 milijuna eura nakon odbitka troškova naplate.



