Odgovor na recesiju

Izradimo 240 tisuća kišobrana u godini i izvozimo u 8 zemalja

Zamisao o “Hrvatskom kišobranu” koji kreiraju domaći dizajneri
nastala je kao odgovor na stalne priče o recesiji. To je naša borba
protiv sivila i depresije, kaže Marin Rogić, vlasnik tvrtke Tabacco iz
Zaprešića.

Projekt je pokrenuo 2010., a autorstvo “Hrvatski kišobrani” dosad potpisuju dizajneri Ivana Popović i Juraj Zigman.


U početku je trebalo puno živaca i hipoteka za pokretanje proizvodnje,
možda ponajviše zbog našega tvrdoglavog pristupa da sve trebamo
financirati sami. No kako se razvijalo poduzeće, tako su banke same
dolazile s dobrim ponudama. Trenutačno nas banka prati u stopu i
zadovoljni smo, a ove godine putem Hamaga dobili smo 50% sredstava za
nastup na sajmovima u Milanu i Frankfurtu te za kupnju nekoliko strojeva
u iznosu od 100.000 kuna – kaže naš sugovornik.

Dodaje da u
Hrvatskoj ima dovoljno poticajnih programa za poduzetnike te ih samo
treba pratiti i javljati se redovito. Trenutačni kapacitet proizvodnje
je oko 240.000 kišobrana na godinu, što može iznijeti 30-ak zaposlenih
radnika, kaže Rogić. A prostora za širenje posla itekako ima.


Velik dio ide u izvoz u BiH, Srbiju, Italiju, Austriju, Poljsku,
Slovačku, Češku i Mađarsku. Zanimljiv je podatak da bi jedan ozbiljan
ugovor s nekom ozbiljnijom talijanskom kućom preko noći mogao zaposliti
stotinjak ljudi. Zamislite što to znači u europskim okvirima, gdje jedna
malo veća kuća za prodaju brendiranih dječjih kišobrana na svojoj
stranici piše da na godinu prodaju oko šest milijuna kineskih kišobrana –
zaključuje naš sugovornik na pitanje o tome koliko je tržište kišobrana
perspektivno.

To nije običan kišobran, uz ovaj se nećete izgubiti u Zagrebu

Iako
ideja kišobrana s printom zvuči jednostavno, trebala su tri mjeseca da
se ostvari. Puno je truda uloženo da bi bio čvrst i mogao izdržati na
jačem vjetru. Ručka je od drva te može biti u šest boja, ali i klasična
metalna. Žice su od fiberglasa i maksimalno su savitljive, a to se
postiglo “zglobovima” koji onemogućavaju da vjetar preokrene kišobran.


Vjerujemo da je naš kišobran gotovo neuništiv – kaže Suzana Mišić, koja
je s kolegom Hrvojem Grafom osmislila novi zagrebački suvenir: kišobran
s kartom užeg središta Zagreba otisnutom na unutrašnjosti kojem su dali
ime Hura Bura.

Njeguje se poslovanje na etičkim i moralnim osnovama

Zagovaratelj
sam ideje poslovanja na etičkim i moralnim osnovama. Motiv i
inspiracija dolaze iz prirode, gdje sva živa bića pokazuju kako treba
raditi, tj. uzimaju onoliko koliko je potrebno, a ne više od toga, što
bi trebao biti motiv svakog poduzetnika 21. stoljeća, kaže Rogić.

Natječaji s ugovorima

Za kabanice ima prostora za zapošljavanje, a natječaj za šivačice kabanica je stalno otvoren.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest