Hajdaš Dončić: natječaj propao zbog preskupe ponude i Pružnih građevina

Ministar pomorstva, prometa i
infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je u srijedu da je drugi
natječaj za odabir izvođača radova na pruzi Dugo Selo-Križevci propao
zbog previsoke cijene i uzimanja tvrtke Pružne građevine za
podizvođača.

HŽ Infrastruktura je u
utorak poništila natječaj za građevinske radove na obnovi i izgradnji
drugog kolosijeka pruge Dugo Selo-Križevci, projekta sufinanciranog
fondovima EU, a razlog poništenja su nezadovoljavajuće ponude pristigle
na natječaj.

“U drugom krugu natječaja bile su samo dvije ponude, od kojih je
jedan bila skuplja za 47 milijuna eura od predviđene cijene i nije
mogla biti prihvaćena, a drugi ponuđač uzeo je za podizvođača Pružne
građevine, što je suprotno propisima EU-a, izjavio je Hajdaš Dončić u
emisiji Hrvatskog radija “A sada Vlada”.

Pojasnio je da su Pružne građevine u vlasništvu HŽ
Infrastrukture i po propisima EU-a ne mogu biti jedan od izvođača
radova, kani li se te radove dijelom platiti sredstvima EU-ovih fondova.

HŽ Infrastruktura sad ima pravo po skraćenom postupku, koji
traje 45 dana, provesti natječaj, i to će i učiniti, kaže Hajdaš Dončić.

U vezi odustajanja od davanja autocesta u koncesije, podsjetio
je da je odluka Vlade iz 2012. godine bila da se provede postupak
monetizacije javnog duga nad tvrtkama Hrvatske autoceste (HAC) i
Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ). To znači, dodaje, da Vlada nije odustala
od monetizacije javnog duga nego da je sada u igri “model B”, odnosno
inicijalna ponuda dionica (IPO).

Ona je, po ministrovim riječima, također svojevrsna koncesija
unutar koje bi tvrtka HAC ONC bila u 51-postotnom vlasništvu privatnih
dioničara.

Na pitanje kako Vlada može osigurati da ti dioničari budu
hrvatski građani i domaći mirovinski fondovi, odgovara kako se u prvom
krugu IPO-a prednost smije dati hrvatskim građanima i tvrtkama sa
sjedištem u Hrvatskoj, a da se u sljedećim krugovima mogu javiti i
drugi. Hajdaš Dončić ocjenjuje da bi se IPO, “uz malo sreće”, mogao
organizirati u roku šest mjeseci. Ističe da će se trošarine na gorivo
morati povećati, bez obzira uspije li IPO ili ne.

Hajdaš Dončić je kazao i da bi natječaj za gradnju Pelješkog
mosta mogao biti raspisan u lipnju, srpnju ili kolovozu te da za takve
velike projekte treba osigurati izvor domaće komponente financiranja,
nepokrivene EU-ovim fondovima.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest