Marks & Spencer povlači se iz Hrvatske

Britanska modna marka Marks & Spencer nakon osam godina na hrvatskom tržištu
zatvorit će svih 5 trgovina, zbog komercijalne neisplativosti, piše Lider.

Posljednjih pet godina ta tvrtka u Hrvatskoj posluje s gubitkom. Prema
podacima Polovne Hrvatske, Marks&Spencers je prošle godine
zabilježio prihod od 30,5 milijuna kuna, a istodobno je generiran
gubitak od 6,5 milijuna kuna.

U 2010. prihodi su iznosili nešto manje od 37 milijuna kuna, da bi već
sljedeće godine pali na oko 30 milijuna. Tvrtka nije uspjela ostvariti
pozitivno poslovanje, a najveći gubitak iskazan je 2012. – 10,6 milijuna
kuna.

“Nakon temeljite analize morali smo donijeti tešku odluku o zatvaranju
pet trgovina u Hrvatskoj u siječnju 2016. jer nisu komercijalno
isplative. Odluka nije donesena olako i svjesni smo koliko ona utječe na
naše zaposlenike i potrošače u Hrvatskoj. Predano radimo kako bismo
podržali naše zaposlenike tijekom ovog procesa”, objasnili su iz
kompanije koju vodi Robert Swannell.

Svih 35 djelatnika s prvim danom 2016. godine ostaje bez posla, no neki
od njih ipak su dobili mogućnost rad nastaviti u trgovinama te tvrtke u
drugim zemljama poput Rumunjske i Velike Britanije.

Ova je trgovina u Hrvatskoj otvorena u zagrebačkom Avenue Mallu, Arena
Centru, West Gateu i Kaptol centru te u riječkom Tower Centru. Marks
& Spencer je u Hrvatsku došao 2007., i to zahvaljujući grčkom
zastupniku tvrtki Marinopoulus. Ta je tvrtka u Hrvatsku, osim britanske
odjevne marke, dovela američku modnu marku Gap te francuski kozmetički
lanac Sephoru, a obje su franšize kod nas već zatvorile svoja vrata.

Marinopoulus je 2010. godine najavljivao dolazak američkog lanca
Starbucks u Hrvatsku, provodile su se i selskcije za zapošljavanje, no
od toga se vrlo brzo odustalo pod izgovorom da “Hrvati kavu piju
sjedeći, a ne u hodu”. Mnogi su nagađali da je dio razloga i loš
standard hrvatskih građana. Britanska matica tvrtke Marks&Spencers
još 2011. godine otkupila je 50-postotni hrvatski udio od grčkih
partnera te je tako stekla potpuno vlasništvo nad svih pet trgovina.
Iako se nagađalo da će u tom trenutku slijediti jača marketinška
ekspanzija brenda i pozicioniranje na tržištu, to se nije dogodilo zbog
loših poslovnih rezultata.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest