opasnost na cesti

Raste broj nesreća koje su skrivili pijani vozači, 15 posto u odnosu na prošlu godinu

Broj prometnih nesreća koje su skrivili pijani vozači porastao je u ovogodišnjih prvih deset mjeseci za 15,5 posto, u odnosu na isto razdoblje lani, dok je broj nesreća koje su skrivili mladi pijani vozači u istom vremenu porastao za 20 posto, pokazuju podaci MUP-a, predstavljeni na skupu o konzumaciji alkohola i sigurnost prometa.

Podaci koje je iznio Darko Grac iz Službe za sigurnost cestovnog
prometa Ravnateljstva policije pokazuju također da su
alkoholizirani vozači u prvih deset mjeseci ove godine skrivili
3659 prometnih nesreća u kojima je poginulo 70 osoba, dok ih 2060
teže ili lakše ozlijeđeno.

Osim toga, dodao je Grac, alkoholizirani vozači skrivili su svaku
četvrtu nesreću u kojoj je neka osoba izgubila život, dok su
mladi pijani vozači skrivili otprilike četvrtinu prometnih
nesreća s poginulima koje su skrivili svi alkoholizirani vozači i
svaku petu nesreću od ukupnog broja nesreća.

Od 70 poginulih u prometnim nesrećama koje su skrivili
alkoholizirani vozači, njih 46 je stradalo u nesrećama koje su
izazvali vozači s koncentracijom alkohola višom od 1,5 promila.
Osim toga, od svih nesreća koje su skrivili alkoholizirani vozači
najveći broj zabilježen je uslijed prebrze ili neprilagođene
vožnje, pokazuju MUP-ovi podaci.

Smanjivanju ‘crnih brojki’ trebao bi doprinijeti Zakon o
sigurnosti cestovnog prometa po kojem se na izvanredni liječnički
predmet šalje svaki vozač uhvaćen s više od 1,5 promila alkohola
u krvi, kao i vozači uhvaćeni tri puta pijani i zbog toga
pravomoćno osuđen bez obzira na količinu alkohola.

S obzirom da je preporuka EU da se svaki peti vozač testira na
alkohol jednom godišnje, novinari su pitali Graca koliko je u
Hrvatskoj testirano vozača, no odgovorio je da takve pokazatelje
nemaju, ali imaju podatak po kojem je ove godine utvrđeno nešto
više od 36 tisuća prekršaja alkoholiziranosti.

Za biciklistički promet opasna mjesta su glavni biciklistički
koridori koji se križaju sa sporednim ulicama, kao što je
Slavonska avenija na raskrižju s Nehajskom ulicom, Savska cesta
za koju su karakteristične lokacije na kojima nema izgrađene
biciklisičke prometnice, staze ni trake te Heinzlova na raskrižju
s Podaupskom.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest