Željeznička nesreća

Nesreća je rezultat loših i zastarjelih vlakova

Direktor Klarić: Želio bih izrazit žaljenje u ime HŽ Holdinga svim povrijeđenim putnicima

Dvoje je teško ozlijeđenih među 52 stradala putnika u nesreći vlaka na relaciji Sisak – Zagreb, koji se u 5 sati 26 minuta nije zaustavio na Glavnom zagrebačkom kolodvoru, te je udario u odbojnik. HŽ-ovo Povjerenstvo za istragu nesreće već se okupilo.

Uzrok nesreće istražuje i sedmeročlano Povjerenstvo sastavljeno od stručnjaka iz HŽ Infrastrukture i Putničkog prijevoza koje je imenovao upravitelj željezničke infrastrukture.

‘Želio bi izrazit žaljenje u ime HŽ Holdinga svim povrijeđenim putnicima. Po našim informacijama njih je 52 ozlijeđeno i prevezeno u razne bolnice po Zagrebu, od kojih je većina već puštena kućama. Dvoje osoba je teže ozlijeđeno. Jedan se liječi u bolnici Sestara milosrdnica, a drugi je u bolnici Dubrava. Mi ćemo ih danas posjetiti.

‘I gospodin ministar se interesirao te će i on izvršiti posjetu ozlijeđenih putnika’, rekao je Marijan Klarić direktor putničkog prijevoza i član uprave HŽ Holdinga. On je naglasio kako na toj relaciji inače prometuje elektromotorni vlak, ali zbog vremenskih neprilika je poslana ova lokomotiva u Sisak. Putem do tamo se zaustavila 11 puta do Klare i nije imala nikakvih problema. ‘Ne mogu komentirati što je bilo poslije Zagreb-Klare sve drugo ide preko oformljenog Povjerenstva koje će nakon dovršetka istrage dati službeno priopćenje o uzrocima nesreće’, napomenuo je Klarić.

Na pitanje da li misli dati ostavku Klarić je rekao: ‘Ako bude odgovornost na meni dat ću je’.

Nenad Mrgat, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske je izjavio da se čuo s strojovođom u bolnici koji mu je rekao da je imao jutros problema s kočnicama prilikom ulaska na Glavni kolodvor. ‘On je poduzeo je sve što je mogao i morao poduzeti u ovim okolnostima, vlak mu nije kočio, lokomotiva isto i dogodilo se što se dogodilo’ pojasnio je Mrgat. On također pretpostavlja da su ekstremni uvjeti i niske temperature krivi za nesreće. Po njegovim riječima strojovođa nije teže ozlijeđen prošao je sve testove i nije bio pod utjecajem alkohola.

‘Ako najavljuju rezanja zbog recesije onda bi možda trebalo doći do smanjenja broja putničkih vlakova.Samim time bi se povećala sigurnost prometa. Ova nesreća je rezultat loših i zastarjelih vlakova u HŽ-u. S ulaganjima treba nastaviti bez obzira na recesiju ako želimo imati željeznicu’ izravan je bio Mrgat.

Nesreća se dogodila u 5,26 sati kad se prvi jutarnji vlak iz Siska (5100), u sastavu jedne električne lokomotive i jednog putničkog vagona, nije se zaustavio na 4. peronu 1. kolosijeka na Glavnom kolodvoru, nego je lokomotiva udarila u grudobran čeonog kolosijeka. Ekipe policije i Hitne pomoći odmah su izišle na mjesto događaja i ozlijeđene odvezli u zagrebačke bolnice.

U policiji zasad nemaju podatke o težini ozljeda. Uzroke nesreće istražuje i policija, kazala je glasnogovornica Policijske uprave zagrebačke Aleksandra Ljuba.

U Uredu za upravljanje u hitnim situacijama smatraju da vlak nije mogao zakočiti, najvjerojatnije zbog hladnoće. Istraga koja je u tijeku će otkriti točne razloge nesreće.

Prema dosadašnjim informacijama, u toj je nesreći jedna osoba zadobila frakturu lubanje i bori se za život na intenzivnoj neurokirurškoj jedinici u Kliničkoj bolnici Sestara milosrdnica te će danas biti operirana.

U KB Sestara milosrdnica primili su još četvero lakše ozlijeđenih.

U Traumatološku kliniku primljena su 22 putnika, a među njima, prema prvim informacijama, nema teže ozlijeđenih. Uglavnom su natučeni te imaju hematome ili istegnuća mišića.

Osmero ozlijeđenih primljeno je u KBC Zagreb i, prema prvim informacijama, nema teže ozlijeđenih, ali to bi trebala potvrditi medicinska obrada koja još traje.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest