
U četvrtak, 23. svibnja u Gradskoj loži otvorena je izložba "INFINITY PROJECT”, autora Milana Zoričića. Izložba se može posjetiti do 6. lipnja 2024. godine.
O izložbi je govorio likovni kritičar Milan Bešlić, a o
Međunarodnoj umjetničkoj koloniji pjesnik, književnik i slikar
Tomislav Marijan Bilosnić. Nakon otvorenja izložbe gostima se
predstavio glazbenik Ante Valčić sax.
U slikarstvu Milana Zoričića se dodiruju dvije važne postavke
autorovo neupitno matiersko znanje, vladanje klasičnim postupcima
slikanja, koje danas najčešće nedostaje, i jasno određen koncept,
kako izgraditi sliku da bez špekulativnih zavođenja vizualni i
semantičkih učinak bude uvjerljivo postignut.
Činjenica da se umjetnik uspješno hvata u koštac sa izuzetno
zahtjevnim tehnikama kao što je tradicionalna fresca ili
enkaustika, samo potvrđuje njegovo vjerovanje da nove forme treba
graditi na iskustvima prošlih stoljeća, na znanjima i vještinama
koje vrijeme nije pregazilo. Ako možemo s njima artikulirati
drugačije, sadašnjosti primjerene sadržaje, njihov se izražajni
potencijal i energetska aura nezamislivo aktualiziraju.
Milan Zoričić nam predočuje s usporedbama različitih mogućnosti
artikuliranja likovnih obraćanja: u nekim primjerima prostornu
iluziju reljefne površine “izmodelira” upotrebljavajući
najkonvencionalnije metode plastičnog iluzionizma, drugi put
fizički s urezima i nanosima zadire u podlogu i na taj način de
facto transformira sliku u trodimenzionalni entitet tako da u
prikazu prostora modelacijski i koloristički “trikovi” nisu više
potrebni.
( Iz kataloga 2009/10; str. 5, Brane Kovič)
Milan Zoričić rođen je 1955. godine u Drnišu. Od ranog
djetinjstva živi u Kninu gdje završava osnovnu školu i gimnaziju.
Godine 1973. upisuje se na arhitektonski fakultet Sveučilišta u
Zagrebu. 1975. otvara prvu samostalnu izložbu za koju mu
predgovor piše prof. A. Mohorović.
Član HDLU- a je od 1988. godine. 1997. surađuje sa studijem
SOTTSASS u Milanu. “001. jedan je od osnivača grupe
METARAZIONALITA s kojima izlaže na desetak izložbi od SAD- a do
Kine. Od 2000. godine većinu slika je napravio u tehnici affresco
u za to posebno opremljenim atelierima u Kninu i Bergamu.



