
U petak 18. svibnja s početkom u 18 sati u Multimedijalnoj dvorani Gradske knjižnice Zadar izv. prof. dr. sc. Karin Doolan (Odjel za sociologiju Sveučilišta u Zadru) i dr. sc. Branko Ančić (Institu za društvena istraživanja u Zagrebu) održat će javno predavanje pod naslovom "Društvene klase u hrvatskom kontekstu".
Predavanje se održava u sklopu ciklusa javnih predavanja i
diskusija “Javna sociologija” u organizaciji Odjela za
sociologiju.
Problem sve izraženijih društvenih nejednakosti na globalnoj i
nacionalnoj razini privlači pozornost kako akademskih krugova,
tako i donositelja javnih politika i medija. Društvene
nejednakosti u posljednjih su nekoliko godina postale i važnim
razlogom prosvjeda po cijelome svijetu, izražavajući se kroz
transparente s natpisima poput: “Mi smo 99%” i “Slijedi klasna
borba”.
U sociološkoj tradiciji, “skliski” pojam “klase” koristi se kako
bi se teoretiziralo i istraživalo društvene nejednakosti. Pridjev
“sklizak” u ovom se kontekstu upotrebljava kako bi označio tekuće
rasprave o tome je li klasa i dalje primjeren pojam u suvremenim
društvima, kao i rasprave oko različitih pristupa definiranju i
istraživanju klasnih razlika.
Suvremeni sociološki pristupi klasi kreću se od dominantnog
neo-veberovskog pristupa do Bourdieuove klasne analize, zatim
neo-marksističke klasne analize te više mikro pristupa kao što je
primjerice istraživanje “duševne ekonomije klase”.
Fokus predavanja i diskusije koji će se održati u sklopu “Javne
sociologije” 18. svibnja 2018. je primjerenost pojma “klasa” za
raspravu o nejednakostima u hrvatskom društvu.
Specifično, prikazom preliminarnih rezultata jedne od
istraživačkih dionica projekta “Društvena stratifikacija u
Hrvatskoj: strukturni i subjektivni aspekti”, čiji je nositelj
Odjel za sociologiju Sveučilišta u Zadru, a koji sufinancira
Hrvatska zaklada za znanost, odgovaramo na pitanje kako izgleda
klasna stratifikacija u hrvatskom kontekstu inspirirana
neo-veberovskim pristupom klasnoj analizi.
Jedan od krajnjih ciljeva spomenutoga projekta je usporedba tih
nalaza o klasnoj stratifikaciji s nalazima dobivenima drugim
pristupima klasnoj analizi kao što je to Bourdieuovska klasna
analiza.



