splićani i slovenci

32. Gavelline večeri – Još dvije predstave u konkurenciji i jedna kao poklon za kraj

Festival najboljih kazališnih ostvarenja Hrvatske i regije posljednje sezone 32. Gavelline večeri prikazat će u četvrtak i petak još dvije predstave u konkurenciji za festivalske nagrade, "Šest lica traži autora" HNK-a Split te "Medeju" SNG-a Maribor, a u subotu će, nakon proglašenja laureata, u kazalištu u Frankopanskoj kao šećer za kraj, gostovati Kazalište Virovitica s predstavom "2:14h".

Hrvatsko narodno kazalište u Splitu na Gavellinim
večerima gostuje u četvrtak 19. listopada s predstavom “Šest
lica traži autora” Luigija Pirandella u
režiji Olje Lozica, koja, kako je najavljeno, nudi
jedan od mogućih odgovora na pitanje – Što je, gotovo stotinu
godina od prvog objavljivanja, ostalo od Pirandellove
antologijske drame?

Nakon gotovo tri mjeseca intenzivnog scenskog
istraživanja diskurzivnih staza Pirandellova komada,
autorski i glumački tim predstave zaključio je da je “ostala muka
stvaranja, onaj prvotni impuls nastanka dramskog teksta u kojem
autor vlastita lica tjera na razapeto uže iznad scene, bez
zaštitne mreže pod njima”.

“Ostao je jezivi, polarno hladni usud lica koja ne mogu naći
zadovoljstvo, ni u zbilji, ni u literaturi, niti u kazalištu.
Pirandellovi likovi, bešćutno pušteni da mole za milost svaki put
iznova, s istim očajničkim intenzitetom, izgledaju kao da su iz
ovog vremena kada su s glumcima u istoj razini realnosti, kada su
svi zajedno u istom, mučnom snu”, stoji u najavi.

U predstavi glume Marjan Nejašmić Banić, Petra Kovačić
Pavlina, Sara Ivelić, Nikša Arčanin, Pere
Eranović, Mia Čotić, Franjo Đaković, Zorana Kačić Čatipović,
Stipe Radoja, Danijela Vuković, Filip Radoš, Roko
Burmaz i Petra Budimir.

Lozica je odabrala glazbu, dramaturg je Matko Botić,
scenografiju je osmislio Igor Vasiljev, kostime Ana
Marin, svjetlo je oblikovao Srđan Barbarić, a zvuk Tomislav
Luetić.

U petak, 20. listopada, kao posljednja predstava u službenoj
konkurenciji, u Gavelli će gostovati Slovensko narodno gledališče
Maribor s Euripidovom “Medejom” u režiji Olivera Frljića,
koja u prvi plan stavlja “ženu čijim žilama teče božanska,
ljudska i čarobnjačka krv”.

“Medeja je kod Euripida (480 pr. n. e. – 406 pr. n. e.) sve do
kraja, kada djedovim božanskim kolima kao “deus ex machina”
odleti sa scene, prije svega ljudsko biće. Nije žrtva božjih
proročanstava ili ljutnje bogova, ona je samo žena, koja je iz
posve odane ljubavne strasti počinila strašne zločine, da bi
ustoličila svog junaka na prijestolju i u bračnoj postelji”,
ističe se u najavi.

“Upotrijebila je čarobnjačke moći kako bi Jazon mogao njenom ocu
ukrasti zlatno runo, ubila je vlastitog brata kako bi sa svojim
argonautom pobjegla iz domovine… Zbog ljubavi postala je
izbjeglica, “plijen, ukraden barbarima”, izdajica i zločinka. A
kada je njezin junak nanjušio novi plijen, princezu Kreuzu,
kćerku korintskog kralja, ostavljena žena smišlja
najbrutalniji osvetnički plan: uništit će svaku mogućnost
nastavljanja Jazonovog roda: otrovat će njegovu izabranicu i
ubiti voljene sinove”, dodaje se.

Medeju utjelovljuje Nataša Matjašec Rošker, Jazon
je Branko Jordan, Kreont Peter Boštjančič, a
igraju još Davor Herga, Maša Žilavec, Ivica Knez,
Matija Stipanič, Mojca Simonič i Viktor Meglič.

Frljić potpisuje i izbor glazbe, dramaturg je Goran Injac,
scenograf Igor Pauška, kostimografkinja je Sandra Dekanić, a
oblikovateljica svjetla Vesna Kolarec.

Poklon laureatima na zatvaranju festivala

Festival će u subotu 21. listopada zaključiti
svečano proglašenje pobjednika 32. Gavellinih večeri, a
nakon dodjele nagrada, zatvorit će ga, kao poslastica za
kraj, Kazalište Virovitica s predstavom “2:14 H” Davida
Paqueta u režiji Roberta Raponje, koja će igrati izvan službene
konkurencije.

Drama prati životne teškoće četvero tinejdžera – u “pohrvaćenoj”
verziji Katarine, Bernarda, Žane i Frana – te egzistencijalnu
krizu njihova profesora engleskog koji se muči pokušavajući
doprijeti do svojih nezainteresiranih
učenika. Najtajanstvenija pojava u “2.14 h” lik je majke još
jednog tinejdžera, introvertiranog Karla, na pozornici
oprisutnjenog samo povremenim javljanjima sa školskog radija.

Svi ostali mladi protagonisti obznanjuju publici svoje probleme
govorom “aparte”, pa tako znamo da Katarina obiteljske
nesuglasice rješava agresijom koju ispoljava prema suučenicima i
nastavnicima, Bernard u očajničkoj težnji da od štrebera postane
frajer privlačan djevojkama počinje glumiti slijepca, Žana naglo
i drastično smršavi nakon što je godinama trpila podrugljive
nadimke zbog debljine, a Fran se pokušava pomiriti s romantičnim
osjećajima što ih gaji prema znatno starijoj osobi.

“Strah od neprihvaćanja okoline i nemogućnosti ostvarivanja
ljubavne veze zajednička je osobina svih nesigurnih, ali
simpatičnih likova tinejdžera, dok manifestacije njihovih
negativnih osjećaja Paquet često prikazuje na nadrealan i/li
groteskan način”, stoji u najavi.

Glume Blanka Bart, Igor Golub, Goran Koši, Sara Lustig, Goran
Vučko, Krešimir Jelić, Ines Zmazek, Hana Kunić, Ivana Vukićević,
Antonio Jakupčević, Ana Marija Jurišić i Domagoj Mrkonjić.

Kostime za predstavu osmislili su studenti 3. godine Kazališnog
oblikovanja Umjetničke akademije u Osijeku, scenografkinja
je Jasmina Pacek, a suradnica za scenski pokret Sanela
Janković Marušić. Glazbu je izabrao Domagoj
Mrkonjić i svjetlo oblikovao Damir Gvojić.

Festival 32. Gavelline večeri održava se od 11. do 21.
listopada. O dobitnicima festivalskih nagrada – glumačkih,
redateljske, te za najbolju predstavu festivala – ove godine
odlučuje žiri u sastavu Ivana Buljan Legati, Sebastijan
Horvat i Damir Karakaš.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest