
Marija Braut je danas, možda,jedini nasljednik slavne "zagrebačke škole" fotografije koja se afirmirala tridesetih godina 20. stoljeća
Otvorenje izložbe “Portret piojanista” u Gliptoteci HAZU će 20. listopada uveličati nastup sopranistica Marija Kuhar – Šoša uz klavirsku pratnju Maria Šoše.
Izložba fotografija Marije Braut je organizirana u povodu 50. rođendana maestra Ive Pogorelića. Izložene fotografije snimljene su u Dubrovniku koncem 70-ih u ateljeu Mersada Berbera i u Zagrebu početkom 80-ih godina prošlog stoljeća.
Marija Braut je danas, možda, još jedini nasljednik slavne “zagrebačke škole” fotografije koja se afirmirala tridesetih godina 20. stoljeća o kojoj je pisao Mladen Grčević, teoretičar ali i sam fotograf. Pojašnjavajući odrednice zagrebačke škole Grčević je kazao: “Povećavanje je u pravilu moralo biti kopirano dosta tamno, da bi se onda bjeline, u koliko je bilo potrebno naknadno čistile kemijskim putem. Dok je sam klor-brom-srebrni papir imao relativno malu gamu kontrasta uz veliko bogatstvo polutonova, tamnim kopiranjem su se postizale duboke i tople crnine. (Umjetnička fotografija u Hrvatskoj 1891.- 1940.; Fenomen zagrebačke škole, Zagreb 1965.-1997.).
Upravo su te duboke i tople crnine, taj kontrast svjetla i tame glavne karakteristike fotografija Marije Braut.



