66 godina rada

Retrospektiva Alfreda Pala u MUO-u

Izložba predstavlja 66 godina rada toga vrhunskog slikara i grafičkog dizajnera koji je opremio golem broj knjiga, uključivo velike biblioteke, poput Hita, Evergrina, ITD-a i drugih

Retrospektivna izložba Alfred Pal: Grafički dizajn otvorena je u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu i trajat će do 11. listopada.

Izložba predstavlja 66 godina rada toga vrhunskog slikara i grafičkog dizajnera koji je opremio golem broj knjiga, uključivo velike biblioteke, poput Hita, Evergrina, ITD-a i drugih. Osim Biblije, Pal je dizajnirao kapitalna djela iz povijesti književnosti i povijesti umjetnosti, rječnike i druge vrijedne publikacije.

Alfred Pal je desetljećima prisutan u likovnom životu Zagreba i Hrvatske. Retrospektiva njegova djela iz područja grafičkog oblikovanja pruža uvid u značaj njegova udjela u povijesti hrvatskog grafičkog dizajna. Izložba obuhvaća skice i crteže koje prethode grafičkim i likovnim rješenjima, kao i realizirane plakate, letke, ambalaže, opremu knjiga, ukratko – sve što je oblikovao. Važan je prikaz kontinuiteta njegova rada kroz mijene dizajnerskih trendova i temeljne elemente koji su bili i ostali Palova prepoznatljivost u disciplini koja prioritetno ne traži autorsku prepoznatljivost, koliko odgovor na postavljenu zadaću stvaranja određenog identiteta, imidža, odnosno prikladnost i prilagodljivost.

Autorica izložbene koncepcije Branka Hlevnjak prati dizajn Alfreda Pala još od sedamdesetih godina i u nekoliko je navrata pisala predgovore, priređivala i otvarala njegove izložbe. Postav izložbe Branka Hlevnjak realizirat će u suradnji s Alfredom Palom, a koordinatorica izložbe je Koraljka Vlajo, voditeljica zbirke dizajna MUO.

Otvorivši izložbu, ministar kulture Božo Biškupić istaknuo je da je Pal bard hrvatskog dizajna, osebujan i kreativan umjetnik te jedan od najistaknutijih predstavnika grafičkog dizajna 20. stoljeća u nas. Istaknuo je da se u njegovu radu zrcale preokupacije likovne umjetnosti i grafičkog dizajna druge polovice 20. stoljeća. Ti radovi, dodao je, svjedoče o slobodi stvaralaštva 50-ih godina u Hrvatskoj, u vrijeme kad umjetnici otvaraju putove od socrealizma u apstraktno slikarstvo. Pal je, ustvrdio je, jedan od najoriginalnijih predstavnika suvremenoga hrvatskog grafičkog dizajna i upravo je to potrebno naglasiti danas kad hrvatsku suvremenu umjetnost prosuđujemo u europskom kontekstu.

Biškupić je posebno podsjetio na Palovo veliko angažiranje u vrijeme stvaranja današnje Hrvatske, spomenuvši njegov plakat iz 1991. pod nazivom Help Croatia. Pal je morao proći pun krug poricanja i nametanja drugih identiteta što se može iščitati i iz izloženih djela, ocijenio je Biškupić.

Branka Hlevnjak je, uz ostalo, istaknula da je grafički dizajn specifična i relativno stroga disciplina, dodavši da je teško potpuno odvojiti dizajn od Palova cjelokupna stvaralaštva koje obuhvaća karikaturu, ilustraciju i slikarstvo. Svojim djelima utjecao je na različita grafička rješenja naslovnica knjiga, posebno na oblikovanja angažiranih plakata.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest