Morski utorak: Predstavljanje knjige Otok Korčula

Neispričane priče i legende najjači su brend turističke promidžbe hrvatskih otoka

Što je to Posebna Korčula ili Korkyra Exotica? Što to ona nudi, a da je drugačije od ostalih otoka?

Jučer je u Multimedijalnoj dvorani GKZD održan još jedan u nizu zanimljivih programa, s time da je ovoga puta bila riječ o “otočkom” Morskom utorku. Naime, Otok Korčula naziv je najnovije knjige dvojice već svima poznatih autora koji već dulje vrijeme surađuju u izradi predivnih monografija o hrvatskim otocima, ljepotama podmorja, pučina i dr. Fotografiju potpisuje Dario Žagar, a tekst prof. dr. sc. Neven Šerić.

Ljudima koji su vezani uz more , njegovo je ime dobro poznato, s obzirom da je suradnik mnogobrojnih časopisa i članaka o moru, ribolovu, nautici,… Autor je i mnogobrojnih knjiga poput “Kamena svijetla”, “Pučinski otoci”, “Podvodni ribolov na Jadranu”,… i dr. Po struci, Neven Šerić je ekonomist, i redoviti je profesor na Ekonomskom fakultetu u Splitu te gostujući profesor na fakultetu u Klagenfurtu. Na jedan vrlo zanimljiv način uspio je spojiti svoje dvije strasti, ekonomiju i more, na način da je krenuo u projekt brendiranja hrvatskih otoka.

Prvi proizvod koji je izašao je “Ljepote hrvatskoga Jadrana”. Nakon toga je, s fotografom Dariom Žagarom, krenuo u projekt izrade monografija o hrvatskim otocima. U tom su ciklusu izašle već tri knjige, o otoku Pagu, Hvaru, i treća o Cresu i Lošinju. Četvrta knjiga po redu je ujedno i ona koja je jučer predstavljena, o otoku Korčuli, dok bi peta trebala izaći krajem godine, a riječ je o otoku Braču.

“Korkyra Exotica ili Posebna Korčula je moje tepanje otoku na Jadranskom moru na kojemu se nalazi jedna sitna točkica zemaljske kugle gdje sam se ja rodio – Vela Luka. Koliko me samo ponosa ispunjava što je to moj otok! Najveće uzbuđenje za mene je onda kad u živo “vidim njeno more i zelene borove”, kada osjetim onu neposrednu Korčulu, a sve zbog želje da ostvarim iskonsku ljubav prirode i čovjeka”, kaže Šerić o svome otoku. Ta je simbioza zauvijek odredila njegovu svijest, kao što to čini svaki zavičaj svome djetetu. Netko će možda reći da je sve ovo samo hvalospjev, kakvi su uostalom svi promidžbeni opisi i prikazi, ali Neven Šerić je ipak sa svima htio podijeliti i svoju viziju Posebne Korčule (Korkyre Exotice).

Neven i Dario su se upoznali prije nekoliko godina. Znajući da se bavi fotografiranjem svjetionika, Dario mu je poslao svoju fotografiju svjetionika Grebeni. “Desetine puta sam snimao Grebene u svako doba dana, ali nikada nisam uspio uloviti onaj trenutak koji je ulovio Dario. On zaista ima ono nešto neobično u sebi, jedan osobit dar koji ga razlikuje u masi fotografa i što mu omogućuje da prepozna trenutak prije trenutka, da ulovi pravo vrijeme i fotografijom zabilježi vječnost.” Na fotografijama Darija Žagara ostaju zabilježene sjenke nekog prošlog vremena, nevjerojatan odraz stvarnosti svijeta koji ga okružuje, ali i siluete vremena koje tek dolazi. Neven je sa zadovoljstvom prihvatio njegov poziv te mu se pridružio na njegovom nastavku stvaranja slikovnih i podatkovnih zapisa o carstvu otoka istočnoga Jadrana.

I tako je i započela priča o hrvatskim otocima. Neven, Dario i suradnici entuzijastično su prionuli poslu i odlučili predstaviti njihove posebnosti i ljepote u obliku fotomonografija. “Kada sam se priključio projektu, odmah sam postao i budući autor svih tekstova, jer se ljudima u projektu svidio moj pristup temeljen na legendama, pričama, a ne samo na faktografskim, povijesnim činjenicama”, kaže Neven. Kao profesor marketinga i osoba koja uživa u ljepotama Jadrana, Neven smatra da se najjači identitet, u smislu budućeg turističkog proizvoda, može izgraditi na neispričanim pričama i legendama.

“Naša povijest nije upitna i nije ju potrebno konstantno preispitivati i prepričavati. Ono što Hrvatska u turističkom pristupu nažalost najmanje promovira jesu nedokazane tvrdnje, priče, zabilješke,…, koje se generacijama prenose s koljena na koljeno. I zato smo mi takvim pristupom odlučili dati jedan značajni doprinos i pokazati da još uvijek postoji nešto netaknuto, neispričano, i prenesenu riječ staviti na papir čime će za vijeke vjekova ostati u našim pisanim djelima”, objašnjava Šerić. “Gosti već znaju da imamo čisto i lijepo more, uredne obale i plaže,… kulturna i prirodna baština su tu, one same za sebe pričaju svoje priče, ne treba ih dodatno uljepšavati i dorađivati. Ali ostaje taj netaknuti dio priča i legendi koje su jako važna sastavnica, a na kojima se može graditi konkretan imidž, a kasnije i brend nekog otoka”, kaže Šerić. Monografije poput ove o Korčuli, objašnjava on, ne služe tome da zamijene povijesni pristup u prikazu, nego da pokušaju na određen način pojačati turistički proizvod na globalnoj razini.

Pozadina cijelog projekta, kažu Neven i Dario, bila je tendencija čitavog tima da se, od izvornih vrijednosti kojima raspolažu ovi naši prostori, stvori nešto što možemo u punom smislu riječi nazvati brendom, stati iza toga i reći “Da, to smo mi, to je Hrvatska i to nešto znači. Mi nismo samo još jedni u nizu koji ulaze u EU samo da se tek tako priključimo, nego smo ti koji ulazimo s tim i tim, i čime ćemo novoj velikoj obitelji iznimno pridonijeti upravo s našim prepoznatljivim i unikatnim identitetom.”

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest