Večeras na programu

Katarina Livljanić i ansambl Dialogos večeras u crkvi Sv. Donata

Na programu 52. Glazbenih večeri u Sv. Donatu večeras slijedi koncert zadarske muzikologinje i pjevačice Katarine Livljanić i
ansambla Dialogos, u crkvi Sv. Donata, s početkom u 21 sat.

Albrecht Maurer, viela, rebek

Norbert Rodenkirchen, poprečne flaute, harfa

Glazbena rekonstrukcija i izbor teksta: Katarina Livljanić

Instrumentalna rekonstrukcija: Norbert Rodenkirchen i Albrecht Maurer

Jedna
od najpopularnijih srednjovjekovnih legendi, nevjerojatna priča o
Jozafatu i njegovu učitelju Barlaamu, porijeklom iz Indije (3.-4. st.),
bila je inspiracijom za ovaj koncertni program. Ta gotovo nadrealistična
priča po svoj je prilici kristijanizirana verzija Budina života.

Priča
počinje kada kralj Avenir proganja kršćane. Budući da su mu astrolozi
prorekli da će njegov vlastiti sin Jozafat jednog dana postati
kršćaninom, Avenir odlučuje izolirati mladog princa, tako da nema
nikakva dodira s ljudskim patnjama (i zatvara ga u umjetni svijet, kao u
kakvom današnjem reality showu). Unatoč odvojenosti od stvarnog
svijeta, Jozafat upoznaje pustinjaka Barlaama te se obraća i postaje
kršćaninom, sve to u seriji pitoresknih i neobičnih susreta, inicijacija
i učenja.

Stvaranje ovoga programa zahtijevalo je nekoliko
slojeva istraživanja. Bilo je potrebno pročitati legendu na više jezika,
izabrati odlomke koji će stvoriti jedinstvenu nit u programu te
naposljetku stvoriti finalnu verziju te «višejezične ispjevane priče».

«Poliglotski»
izbor za izvedbu legende daje konačni rezultat koji srednjovjekovna
publika nikada nije mogla čuti, jednostavno zato što je nemoguće
zamisliti srednjovjekovnu publiku koja bi razumjela sedam različitih
jezika iz literarnih izvora koji k tome potječu iz različitih razdoblja
te prenose različite kronološke slojeve u razvoju svakoga od izabranih
jezika!

Rad na glazbenoj rekonstrukciji bio je usmjeren glazbenim
izvorima najsrodnijim tekstualnim odlomcima legende (koja je preživjela
bez glazbene podloge). Katarina Livljanić u rekonstrukciji se za prozne
odlomke koristila melodijskim formulama iz deklamativno-narativnih
pjevanja svetačkih života (korištenih u svakoj od tradicija iz kojih sam
birala književne odlomke).

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest