Eksperimenti i autorski projekti

U kazalište dolaze Franzen, Alan Ford i Svećenikova djeca

Između zabave i ozbiljnosti, želja i potreba, a na kraju i snova i zbilje, repertoari će u sljedećih nekoliko mjeseci biti šareni. U trku se, čini se, nakon dosta duge pauze u kojoj su noge postale nemirne, vraća i Teatar EXIT. Godine šutnje prekinula je premijera novog mjuzikla Saše Anočića, pa EXIT nastavlja u ritmu koji je pratio u svojim najboljim danim.

Eksperimenti i autorski projekti nizat će se jedan za drugim: u veljači bi Ksenija Zec i Saša Božić trebali završiti svoju potragu za međugeneracijskom solidarnošću u slobodnoj obradi Turgenjevljevih ‘Očeva i sinova’, a odmah nakon njih bi i Rene Medvešek trebao zgotoviti ‘Princa žapca’, glazbenu igru s primjesama bajke.

Ožujak bi u Ilici 208 trebao dočekati naslov ‘Ispočetka’, koji piše, misli i režira Mislav Brečić, te još nedefiniran projekt Ivice Boban. Do kraja godine, obećava svečano umjetnički voditelj EXIT-a Matko Raguž, i on bi sam trebao osvježiti svoju kreativnost te ponovno sjesti u redateljski stolac.

ŽIVAHNO I VAN ZAGREBA

U Splitu su s novom upravom u HNK zapuhali i novi vjetrovi, ali sa starim repertoarom – ‘Jesenja sonata’, ‘Amerikanska jahta u splitskoj luci ‘ i ‘Peer Gynt’. Georgij Paro u HNK Varaždin do kraja siječnja mora završiti ‘Tri kavaljera frajle Melanije’, kako bi do ožujka Franka Perković stigla postaviti ‘Krajolik s padom’ Ivane Sajko. Riječki HNK i Kazalište Virovitica igraju na sigurno s provjerenim redateljima: Slovenac Samo M. Strelec otvorit će Virovitičke kazališne susrete u veljači premijerom ‘Mačke na vrućem limenom krovu’, a Gruzijac David Doiashvili zatvoriti sezonu Hrvatske drame u Rijeci Shakespeareovim ‘Snom Ivanjske noći’.

Naslov koji u Teatru &TD budi pažnju malo više od ostalih, i ne samo zbog lektirnog predznaka, ‘Kiklop’ je Ranka Marinkovića, ponovno u dramatizaciji i režiji Saše Božića koji je prošle godine solidno obranio čas ‘Glorije’ istog autora. Da bi sve nekako bilo još sličnije, Melkiora Tresića u ovoj verziji sredinom travnja igrat će Nataša Dangubić.

U međuvremenu, već za premijeru početkom veljače, Božić će, zajedno s Milicom Manojlović i Romanom Nikolićem, završiti ‘Bolest smrti’ prema tekstovima glumaca i Marguerite Duras. Mladi redatelj Vedran Hleb pozabavit će se ‘Ljevorukom ženom’ Petera Handkea u ožujku, dok svibanj čeka premijeru autorskog projekta dramaturginje Rone Žulj ‘Irinina duša je kao skupocjeni klavir’ u izvedbi suvremene plesačice Martine Nevistić.

Prošlosezonsko zagrijavanje s Božićevom ‘Glorijom’ nije bilo slučajno, jer pored toga što je već u svijetu proglašena godinom Wagnera i Verdija, 2013. bi u Hrvatskoj trebala biti i godina ‘viškog Voltairea’. Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu velike se obljetnice sjetilo, pa 22. veljače, na autorov 100. rođendan, očekuje premijeru zanimljivog projekta ‘U znaku Vage’.

U fragmentima Marinkovićevog opusa susrest će se troje mladih kazalištaraca različitih poetika: redateljica Helena Petković koja je u toj kući već odradila ‘Pygmaliona’, Ivan Plazibat kojem će ovo biti prva režija u HNK, te dramaturginja i redateljica Olja Lozica. Do kraja sezone u središnje nacionalno kazalište vratit će se i slovenski redatelj Vito Taufer kako bi posjekao Čehovljev ‘Višnjik’.

Pobjednica Marulićevih dana s predstavom iz Teatra EXIT ‘Recesija’, hvaljena zbog svojeg specifičnog kazališnog jezika u obradi svakodnevnih tema, Olja Lozica ujedno je i spojnica između HNK i Zagrebačkog kazališta mladih.

Prva ovogodišnja ZKM-ova premijera je na rasporedu već 19. siječnja, a riječ je o njezinom komadu znakovitog naslova ‘Sada je, zapravo, sve dobro’. Samo tjedan dana kasnije isto kazalište očekuje još jedna premijerna gužva kojoj će razlog biti Čehovljev ‘Galeb’ u režiji Bobe Jelčića.

Kako je domaća, ali i inozemna publika navikla njegovo ime čuti uz ono Nataše Rajković, jer je njihova zajednička poetika svojedobno u domaćim okvirima bila revolucionarna, bit će zanimljivo vidjeti kako će se Jelčić sam vratiti klasiku i to baš onom koji se najviše bavi upravo kazalištem.

Ni ostatak sezone u ZKM-u nipošto nije za odbaciti jer bi jedan od najboljih slovenskih redatelja Jernej Lorenci trebao postaviti ‘Tartuffea’, a Dario Harjaček predstavu po motivima stripa ‘Alan Ford’, koja će se ipak nositi naslov ‘Bob Rock’. Nakon Krležine ‘Lede’, redateljsko-dramaturški tim Anica Tomić i Jelena Kovačić prihvatit će se još zahtjevnijeg posla i na pozornicu dovesti ‘Slobodu’ Jonathana Franzena.

O ‘Finim mrtvim djevojkama’ kojima godinu započinje Dramsko kazalište Gavella već se gotovo sve zna, ali već u veljači stiže, u koprodukciji s HNK Šibenik, iznenađenje u vidu predstave ‘PUSH -UP 1-3’ njemačkog autora Rolanda Schimmelpfenniga u režiji Darija Harjačeka.

Za kraj sezone ostavljen je Krešimir Dolenčić koji će postaviti Voltaireovog ‘Candidea’. Lektirni niz nastavit će se i nakon ljeta, kad će Oliver Frljić režirati ‘Zločin i kaznu’, ali odmah nakon toga i sasvim nelektirni naslov – ‘Zločin bez kazne’. Riječ je o projektu koji osebujni redatelj već dugo nudi domaćim kazalištima, ali dosad bezuspješno jer većina još uvijek zazire od teme – ubojstva Aleksandre Zec u Zagrebu na početku rata.

Satiričko kazalište Kerempuh želi ploviti na valu aktualnosti i za ožujak najavljuje ‘Svećenikovu djecu’ Mate Matišića u režiji Marija Kovača. Sudeći po izvještajima o gledanosti, istoimeni film Vinka Brešana, koji ipak nije potpuno vjeran dramskom tekstu, mogao bi tada još imati pokoji termin u kinima.

U svibnju će pomalo zapostavljena redateljica argentinskog porijekla ali zagrebačke adrese Renata Carola Gatica postaviti ‘Najsretnijeg od trojice’ legendarnog francuskog humorista Eugènea Labichea. U Histrionskom domu Boris Svrtan će 18. siječnja premijerno odigrati monodramu ‘Moj slučaj’ prema zapisima Vlade Gotovca.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest