Sve je spremno za otvorenje izložbe Joana Miroa

Umjetnički paviljon spreman je za svoj najveći ovogodišnji
projekt, izložbu “Joan Miro: remek-djela iz Fundacije Maeght” –
četrdesetak slika, skulptura, litografija i crteža tog proslavljenog
katalonskog umjetnika već su postavljeni i spremni za čak dva otvorenja –
30. rujna i 1. listopada.

Prva dva otvorenja namijenjena su
uzvanicima, a vrata jednog od najljepših zagrebačkih izložbenih
prostora, koji je za ovu prigodu zatamnjen čime su Miroova djela još
više dobila na izražajnosti, za posjetitelje se otvaraju 2. listopada.

“Sretan sam što se izložba predstavlja u Zagrebu, gdje je Miro
već izlagao, ali nikada u ovolikom opsegu”, rekao je na današnjoj
konferenciji za novinare Olivier Kaeppelin, direktor Fundacije Maeght,
koji uz ravnateljicu Umjetničkog paviljona potpisuje autorsku koncepciju
izložbe.

Miro nas uvodi u čudesan svijet snova i neobičnih likova iz
vremena njegovog djetinjstva, a posebno sam zadovoljan što je u Zagrebu i
rijetko izlagana velika tapiserija koja izražava sve ono što je u
središtu njegova rada, vitalnost, izražajnost boja i sposobnost da nas
ponese, istaknuo je.

Među četrdesetak izloženih radova je čak 21 Miroova skulptura,
kojih Fundacija Maeght ima najviše u svijetu. Na izložbi su skulpture
predstavljene kroz razdoblje od dva desetljeća, od ranih šezdesetih,
kada se počeo ozbiljnije zanimati za taj oblik likovnog izražavanja, do
početka osamdesetih.

S obzirom na to da je Miro jedan od najvećih crtača modernog
razdoblja 20. stoljeća, predstavljamo i njegove crteže, od svih velikih
slikara tog vremena njegovi su radovi bili najživlji i
najprovokativniji, rekao je Kaeppelin, ustvrdivši kako je on aktualan i
danas, cijene njegovih djela rastu, a mnogi mladi umjetnici referiraju
se na njegov rad.

Priče o dvije osobe

Veza Miroa i Fundacije Maeght započela je sredinom 20. stoljeća,
otkada je nezaobilazna kada je riječ o modernoj i suvremenoj umjetnosti
– svjetske galerije i muzeji redovito posuđuju djela iz te fundacije
kada priređuju izložbe Miroa, Matissa, Bonnarda, Caldera, Giacomettia,
Braquea.

Po riječima Jasminke Poklečki Stošić, izložba u Umjetničkom
paviljonu od prvog je trenutka osmišljena kao prožimanje dijaloga između
Fundacije Maeght i slavnog umjetnika, te na vrlo suptilan način
isprepliće priču o dvije osobe, Miroa i Aimea Maeghta, koji su, uz
ostale, oblikovali umjetnost prošlog stoljeća.

Uz sponzore i pokrovitelje održavanje izložbe su na konferenciji
pozdravili zagrebački gradonačelnik Milan Bandić te, u ime Ministarstva
kulture, Nevena Tudor Perković, koja je izrazila uvjerenje da interes
za izložbu neće biti velik samo u Hrvatskoj nego i u regiji, te da će ju
organizirano posjećivati i škole.

U Umjetničkom paviljonu su izložene, među ostalim, “Djevojka
koja nestaje”, djelo reproducirano u brojnim pregledima povijesti
umjetnosti, “Milovanje ptice”, skulptura visoka tri metra smještena u
središtu rotonde Paviljona, te niz ulja na platnu “Rođenje dana”, “Žena i
ptica”, “Let ptica u praskozorje”, “Pjev livade” i skulpture “Glava i
ptica”, “Žena koja sjedi s djetetom”, “Ekvilibrist”, “Okrunjena glava”.

Izložba će biti otvorena do 8. veljače iduće godine.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest