

U HNK Zadar sinoć je održana predstava Harem Ivana Lea Leme.
Predstava započinje pričom iz harema Topkapi palače u Istanbulu, ali ovo nije priča samo o jednom haremu. Ovo je priča o različitim haremima, odnosno ženama koje su podređene muškarcu.
Predstava je sastavljena od nekoliko priča koje su povezane sudbinom, pa nas tako vodi u Los Angeles na set snimanja porno filma Arapske noći 2, u bordel u Beogradu, u marketinšku agenciju u Londonu, pa čak i u Dalmatinsku zagoru gdje nepismene žene komentiraju život turaka prisjećajući se priča koje su im pričali stariji naraštaji.

Harem kritizira zatočeništva ovoga doba koja se nisu mnogo odmakla od zatočeništva žena u haremu 1909. Čak su i veća i gora jer su otrovana konzumerizmom i požudom, pa tako jedna od njih, žena koja se želi izvući iz svoga zatočeništva – bordela u Beogradu zbog trudnoće želi pobjeći iz Srbije u Hrvatsku i započeti novi život. Završi tragično, pokušavajući sama prijeći granicu.
Vremeplovom kroz sve ove hareme, vraća nas u pravi harem Topkapi palače u Istanbulu 1909. i rekonstruira život i svakodnevicu zarobljenica toga harema. Posebno se bazira na muku života jedne zarobljenice otete iz naših krajeva, koja čezne za kamenom i morem i poželi se vratiti u svoj rodni kraj.
Svaka od likova koje su četiri glumice utjelovile, u jednoj točki pokušava pobjeći iz svoga ropstva.
Harem kritizira problematiku patrijarhata, koja se nije izbrisala iz naših načina života i pokazuje u kakvim je sve situacijama pronađen i još uvijek poprima nove načine, čak i tamo gdje bismo najmanje očekivali.
Predstava također govori o načinu komunikacije i susretanju dvaju potpuno različitih svjetova: kršćanske i muslimanske kulture. Susret ovih dvaju svjetova uvelike je utjecao na našu povijest i našu sadašnjost te ističe važnost tolerancije.
U predstavi je isprepletena je melodrama i komedija.
Tužno je kako se svijet iz dana u dan čini drugačijim, i povijest koju učimo nam izgleda tako daleko, kao neki drugi svijet, a to je zapravo isti svijet zapakiran u novo doba.

Uloge: Ecija Ojdanić, Nela Kocsis, Barbara Vicković i Nataša Dangubić.



