Majstori monodrame od 17. do 24. srpnja na Sceni Amadeo

Program glazbeno-scenskih događanja
zagrebačke klupske Scene Amadeo od 17. do 24. srpnja pod vedrim nebom
atrija Hrvatskog prirodoslovnog muzeja na Gornjem gradu donosi ciklus
“Majstori monodrame”, u kojem istaknuti dramski umjetnici
predstavljaju “stare i nove” monodrame od kojih su neke odigrane i
više tisuća puta, kao što su “Oj živote” Mladena Pejakovića i
“Povijest moje gluposti” Željka Vukmirice.

Ciklus započinje u petak
17. srpnja monodramom “Marlene Dietrich” u kojoj glumica Ksenija
Prohaska interpretira život slavne njemačke glumice i pjevačice. Kako se
ističe u najavi, predstava vodi kroz glumičin umjetnički i privatni
život, od berlinskih početaka, kao kabaretska pjevačica Lola Lola iz
filma “Plavi anđeo” koji je režirao Von Stemberg, do njezina velikog
uspjeha u Hollywoodu ali i njezine ratne priče kada kada ustaje protiv
Hitlera i nacizma.

“Ova predstava govori o svemu onome što nam Marlene Dietrich
nije željela reći, a kojima je tako lijepo protkana njezina biografija,
koju je sama napisala”, stoji u najavi.

Slijedi praizvedba monodrame Filipa Šovagovića “Stanje nacije 2”
u subotu 18. srpnja koju čini “par nepovezanih, neprentecioznih,
optimističnih i nezavisnih tekstova bez urednika i izdavača unutar
posljednje tri godine s naglaskom na facebook pod šifrom
strogoneuštimaneharmonije”.

Glumica Vesna Tominac Matačić izvest će u nedjelju 19. srpnja
predstavu “Ja koja imam nevinije ruke”, rađenu po poznatoj pjesmi Vesne
Parun. Predstava je najavljena kao “tekstualni ‘patchwork’ jednog
osebujnog života” koji se odmata na sceni poput “emocijama nabijene,
jednosatne, psihoanalitičke seanse”.

“Okrećući ‘strelicu vremena u natrag’, u dnevničkoj formi,
riječima same pjesnikinje, u prvome licu, kroz najintimnije traume
otkrivamo izvor i nadahnuće nekih od remek djela književnosti koja su
obilježila 20. stoljeće na ovim prostorima”, stoji u najavi.

Monodrama “Veliki odlazak” Tomasa Bernharda u adaptaciji i
izvedbi Zdenka Jelčića na programu je u ponedjeljak 20. srpnja. U njoj
se Jelčić (koji je preveo, adaptirao i režirao Bernhardov komad)
poigrava i s publikom i sa sobom, “potpuno demistificirajući vlastitu
glumačku važnost”.

U originalu, Bernhardova je drama priča o glumcu koji na
Silvestrovo u luksuznom hotelskom foajeu čeka direktora kazališta koji
mu je ponovno, nakon 30 godina, obećao ulogu kralja Leara; direktor se,
naravno, ne pojavljuje, a glumac – izgovorivši tugaljiv Learov monolog –
odlazi u vječnost, praćen krupnim pahuljama snijega…

Jelčić je od nje odlučio napraviti svoju priču, uvrstivši u nju
detalje iz privatnog i profesionalnog života koji su mu osobno važni.

Posljednje četiri programske večeri posvećene su glumcima čije
monodrame već godinama ne silaze s pozornica. Željko Vukmirica nastupit
će s “Povješću moje gluposti”, “iskrenom i duhovitom pričom o glumčevu
odrastanju i školovanju, odnosno osobnom doživljaju sebe i svijeta u
kojem odrasta”.

Dragan Despot u programu je s predstavom “Na rubu pameti”
Miroslava Krleže, u kojoj se glumac “promišljeno i precizno usredotočuje
na životnu ispovijed intelektualca koji se usudio otvoreno
suprotstaviti moralnoj hipokriziji malograđanskog društva i zbog toga
podnosi nemilosrdnu osudu”.

Josip Pejaković nastupit će s monodramom “Oj živote”, koju je
prvi put izveo prije 40 godina te je postala najizvođenija i
najpopularnija monodrama na Balkanu, odigrana čak tri tisuće puta.

Posljednji je u programu u petak 24. srpnja Zijah A. Sokolović,
čija je kultna monodrama “Glumac je glumac…” premijerno odigrana 1978. i
u međuvremenu prevedena na niz jezika te postavljana u Beču, Parizu,
Varšavi, Londonu, Berlinu, New Yorku, Rimu, te Sydneyu.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest