Razgovor sa zadarskim "voice" majstorom

Goran Paleka, zadarski kralj voice-overa

Za profesionalne sportaše važna je dobra forma, a za profesionalnog Gorana Paleku – glas! Porazgovarali smo s Goranom koji se krije iza projekta “Feel the voice”!

Što se to krije iza projekta Feel the voice? Kako bi opisao ljudima ono čime se baviš?

Feel The Voice je od nedavno mali obrt iza kojeg za sada stoji samo moje ime. Korak u profesionalni svijet snimanja vlastitog glasa za razne produkcije; možda većini najlakše prepoznatljivo kao glas koji čujete uz reklame, multimedijalne materijale, automatske telefonske odgovore, korporativne edukacije i sl.

U hrvatskom jeziku nemamo službeni naziv za tu branšu, no uvriježena je engleska složenica voice-over. Audio materijal koji nas svakodnevno okružuje i koji nam se obraća, često intenzivnije nego bi htjeli, a ponekad nismo ni svjesni da je takav materijal netko snimio po zadanom scenariju i zamišljenoj intepretaciji… jednako kao i video materijal koji ga često prati.

Pratite Gorana i na web stranici FeelTheVoice ! Vani to spada u vrstu showbussinesa s brojnim žanrovima i podžanrovima. Iziskuje osnovno poznavanje tehnike i opreme za snimanje glasa, mogućnost točne interpretacije zadanoga, a opet traži dozu originalnosti bilo glasa ili izvedbe.

Svi će lako prepoznati pojedine glasove iz crtića, dokumentaraca ili filmskih foršpana… to su sve voice-over žanrovi i svi ih pokušavamo, često kada smo sami ili radi zabave, imitirati u želji da sami istaknemo pojedini lik ili situaciju.

Postoji li kakav voice trening? Kako dolazi do suradnje s tvrtkama koje se trebaju oglašavati? Jesu li i to određeni castinzi?

Naravno. Postoje tisuće voice trenera, P2P i privatnih casting agencija, marketinških tvrtki i sličnih u potrazi za pravim glasom za svoj proizvod ili proizvod svog klijenta.

Na sreću, većina tih agencija je besplatna i ukoliko imaš dobar demo svoga glasa, kakav portfolio i opremu za snimanje ili studio s kojim surađuješ onda nije teško postati dio njihove ponude.

Broj angažmana na kraju će uvijek ovisiti o kvaliteti opreme na kojoj radiš, glasu koji posjeduješ i načinu na koji ga koristiš… a načina je bezbroj.

Da se odmah naslutiti tko je koliko dugo u branši. Ulaganje u sebe je uvijek bitno i tu su brojni voice treneri, no to iziskuje i prilične financijske izdatke. Stoga početnici često moraju učiti na vlastitim pogreškama, upravo zbog skromnih sredstava, što je bio i moj slučaj

S druge strane, globalni svijet voice-overa i konkurencija su nemilosrdni. Dobra i loša strana hrvatskog govornog područja su manja konkurencija, ali i prilično malo tržište. Gažu dobijete ili putem agencije (izravno ili putem audicije) ili putem marketinških agencija koje traže baš tvoj glas, naravno ako si bio dovoljno uporan i dosadan da ih upoznaš sa svojim radom.

Koliko dugo se oslanjaš na svoj glas i smatraš li da će video pokoriti radiostar-a?

Na sreću, uživam dvanaestgodišnje iskustvo kao radijski voditelj i na taj sam način stekao dostatno znanje o snimanju vokala kako bi se mogao nešto sigurnije upustiti u posao.

Posao smatram zanimljivim i ispunjavajućim i vjerujem u pozitivan ishod… u protivnom nema smisla upuštati se u slično.

Video će uvijek ići ruku pod ruku s audiom – što više videa to više i voice-over posla.

Što se radija kao medija tiče; mnogi su mu kraj prognozirali i puno ranije, a pokazalo se da živi i neće tako lako odustati od vjerne publike. Uvijek je bio “prvi, najbrži profesionalni medij” i to će i ostati.

Postoji li nešto sto bi posebno volio snimati?

Još sam u svojim voice-over počecima i nisam imao priliku iskusti brojne voice-over metode i žanrove. Za sad mi dobro leže korporativne edukacije i promo materijali… možda i reklamni spotovi.

Svakako bi se volio okušati u snimanju e-knjiga, raznovrsnih naracija i dokumentaraca, ali i posuđivanju glasa u animiranim filmovima.

Imao sam priliku raditi s velikim tvrtkama i zanimljivim promotivnim kampanjama i svakako bi se i dalje htio usavršavati u što široj lepezi intepretacija.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest