
Nakon više od četiri godine istraživanja i pripremanja završen je projekt novog vizualnog identiteta Grada Zadra koji je koordinirao Upravni odjel za kulturu i sport na čelu s Dinom Bušić.
– Svemu je prethodila istraživačka faza, analiza identiteta grada koja je počela još 2021. godine kako bi se dobila slika o identitetu grada. To je odradio studio F.V. Savjetovanje s dr. sc. Feđom Vukićem na čelu, koji je vodeći stručnjak teorije, dizajna i povijesti, ali i Zadranin, istaknula je pročelnica Bušić.
Povedena su istraživanja javnosti, dionika i identitetskih prostora, te širokog participativnog procesa u koji je bilo uključeno više od 300 građana, stručnjaka, studenata, mjesnih odbora i ostalih ključnih aktera kulture, gospodarstva, sporta i društvenih djelatnosti.

To je bila podloga za projektiranje vizualnog sustava Grada Zadra, a rezultati su dostavljeni Studiju dizajna koji djeluje pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu čiji su studenti pristupili izradi rješenja. Danas je ukratko predstavljeno tri rješenja koja potpisuju tri različita tima, a zatim su mladi studenti pobjedničkog tima kazali više detalja o svojoj ideji u čijem je fokusu sv. Donat.
Pobjednički studentski tim – Lucija Tadić, Katja Malešević i Nino Dolenc iskoristili su potencijal i prepoznatljivost ove građevine za vizualnu reprezentaciju i dizajn novog znaka. Dizajn je inspiriran i glagoljičnim pismom, a vertikale simboliziraju utemeljenost i trajanje.
– “Boje u dizajnu su one koje su bitne gradu, plava kao more, bordo kao višnja maraška, a zlatna kao inspiracija zlata grada Zadra. Bijela boja je tu za kontrast i daje svježinu”, kazali su studenti zagrebačkog fakulteta.

Iako, treba dodati da je bijela boja i boja navijača, KK Zadra i zasigurno upisana među “gradske boje” kada se već govorilo o koloritetu.
Jedno od predstavljenih rješenja bilo je bazirano i na gradskom mostu. Na rješenju Ponte su radile Mia Ribić, Luce Storić i Luciana Medić – u središtu je motiv mosta koji je mjesto povezivanja grada, novog i starog, turista i domaćeg stanovništva.

Treće rješenje zasnovano na piktogramima jer funkcionira kao urbana slagalica s potencijalno različitim primjenama na različite sadržaje.

Gradonačelnik Šime Erlić istaknuo je zadovoljstvo da iza projekta stoje mladi ljudi.
– Nova vizualna komunikacija je standard u vremenu koje je ispred nas, pratimo trendove drugih razvijenih gradova, a to je da je suvremena vizualna komunikacija standard u komunikaciji današnjice, kazao je Erlić na predstavljanju.
