20.-22. studenog

Doživite suvremeni ples: tri večeri, dvije lokacije, desetci izvedbi

U sklopu Plesne sezone i proslave Dana grada Zadra večeras započinju Večeri plesne minijature koje će se održati tijekom tri dana, od 20. do 22. studenog u prostorima II Palače dok će se treći dan festival preseliti u Centar za mlade Zadar. Sve tri večeri započinju u 19 sati. Predstavljamo program u kojem će sudjelovati desetak plesnih grupa, te brojni solo radovi mladih zadarskih entuzijasta.

Organizatori, Zadarski plesni ansambl, Narodni muzej Zadar i Koncertni ured Zadar  u suradnji s Glazbenom školom Blagoje Bersa, omogućili su realizaciju ovog jedinstvenog događaja uz pokroviteljstvo Grada Zadra i Zaklade Kultura nova.

Kneževa i Providurova palača; četvrtak, 20. studenog u 19:00 h

Započnimo s minijaturom

Tri minijature otvaraju prostor zatvorenog trga društvenoj memoriji i senzibilitetu. Plesne imaginarije produkt su susreta koreografa, glazbenika  i mladih izvedbenih umjetnica na temu forme sola i izvedbene egzotike.

Izvedba i koreografija: Noemi Pinto, Vida Jugović
Glazba: Claude Debussy
Flauta: Ana Lakić
Koncept: Sanja Petrovski

Ono što ostaje

Vrtim se u krug. Tražim ono „što jest“.

Ono što ostaje kratka je intermedijalna minijatura koja se bavi pitanjem ostavljanja traga. Uzimajući geometrijski oblik kruga kao konceptualni i tjelesni simbol razrade, rad istražuje ideju ritualnog ponavljanja i prepoznavanja. U prelasku iz jednog medija u drugi, pokret mijenja funkciju ostavljajući otisak tjelesnog impulsa.

Izvedba: Andrea Lauš

Mentor: Nataša Kustura

TASK napisala: Pola Pautan

Čekanje ili ne okreći se

Čekanje je autoričin drugi plesni solo koji se bavi reakcijom tijela na stres. Rad započinje 2024. godine sa solom Jesam li ti rekla da se bojim grmljavine? Solo Čekanje bavi se spektrom neugodnih emocija, odnosno iščekivanjem katastrofalnog razrješenja prosječno stresne životne situacije, ali je kontekst promijenjen. Kao fizički materijal u ograničenom prostoru hodnika solu koristi se suptilno izricanje nervoze, propitivanje i iscrpljivanje materijala koraka, okretanja, donošenja odluka i odustajanja.

Koreografija i izvedba: Andreja Lemić
Savjetnica/suradnica: Ana Gospić Županović

Tajna Paškog Trokuta

Udruga Kissa Pag

Tajna Paškog Trokuta autorska je božićna plesna predstava koja donosi čaroliju otoka Paga na scenu. Prema priči, svjetleći Paški trokut čuva radost, mir i blagostanje otoka. No ove godine njegovo svjetlo počinje slabjeti — vjetrovi Bura i Jugo se posvađaju, zvijezde se sakriju, a otok uranja u tamu. Jedina snaga koja može vratiti svjetlost jest ona najčišća — srce djece, njihova pjesma, pokret i zajedništvo. Kroz ples, ljubav i vjeru u čudo Božića, djeca ponovno vraćaju trokutu svjetlo, toplinu i nadu koja zavlada cijelim otokom.

Koncept i koreografija: Kristina Alaburić

Produkcija: Udruga Kissa, Pag

Ples Bure i Juga

Izvode: Lana Perković & Nika Čemeljić

Glazba: Exodus – Maksim Mrvica

Hope

Izvodi: Naomi Datković

Glazba: Hope

Ordinary

Izvodi: Leona Lončarić

Glazba: Ordinary

Bez naziva, 2025.

… je nešto između izložbe, instalacije i performansa ili ponešto od svega toga. Predstavlja osobnu refleksiju kao svojevrsnu nestvarnu meditaciju očaja o stanju suvremenog svijeta i čin otpora političkim i ideološkim pozicijama moći, ratovima i sveopćoj militarizaciji društva. Što znači biti svjestan? Čija je sve odgovornost? Bez pravog pitanja, nema ni odgovora.

Sve je ovdje -mini, osim kutija/stalaka. One su jedine zaista muzejski eksponati, neutralna masa što čeka sadržaj.

Koncept i izvedba: Ana Gospić Županović

Antípodas

U formi dueta, plesno-glazbena minijatura promišlja izražavanje pisanom riječi kroz medij tijela i zvuka.

Koncept i izvedba: Josipa Štulić

Gitara: Žarko Marinković

Providurova palača; petak, 21. studenog u 19:00 h

SREDNJA ŠKOLA SUVREMENOG PLESA PRI GLAZBENOJ ŠKOLI B. BERSA ZADAR

Mi smo mi, a tko sam ja?

Koreografija “Mi smo mi, a tko sam ja?” istražuje proces upoznavanja i razumijevanja unutar grupe. Na početku su jedinstveni, no s vremenom se pojavljuju razlike koje donose nesklad, nesigurnost i propitivanje. Kroz pokret, plesači uče prihvatiti raznolikost svakog člana i prepoznati vlastitu osobnost u zajedništvu. Ova koreografija govori o putovanju prema sebi – o spoznaji da prava grupa ne postoji dok svaki pojedinac ne pronađe sebe, svoj glas i svoj ritam u cjelini.

Glazba: Nathan Lanier: Reslove

Koreografi: Greta Popović i Petra Prtenjača

Mentor: Jasna Frankić Brkljačić

Izvodi: Srednja škola suvremenog plesa pri Glazbenoj školi B. Bersa Zadar: Nika Grancarić, Eva Roza Marušić, Mia Džaja, Mila Dragović, Sara Lovrinov, Leona Vrkić, Marta Karamarko, Marijeta Šango, Marieta Marinović, Leonarda Veleslavić, Petra Prtenjača (Zadar), Greta Popović i Petra Prtenjača (Biograd), Arlinda Kryeziu

UDRUGA ZA KULTURU I UMJETNOST AVATAR

Fućkaj to

Tema tria je: ma pusti nasilje protkana i kroz sam naziv “Fućkaj to”

Koreograf: Natali Radelić

Izvode: Mia Končurat, Marcela Širinić i Mila Klarin,

članice Radionice suvremenog plesa Budi ples pri Udruzi Avatar

PLESNA UDRUGA GESTA

Voditelj/koreograf: Nena Jurišić

Ljubav

Poslovni ljudi/odvjetnička posla

Eyes closed

GROWFAM

Wasted eyes

Korografija: Evita Iglić

STUDIO 8

Black and gold

Glazba: Black traffic – Black and gold

Plesačice: Martina Gabud i Stella Rončević

Koreografija je osvojila 1.mjesto na International Dance Festivalu u Zadru u kategoriji contemporary. Originalno ju izvode četiri plesačice, no danas za vas, duet trenerice Martine i Stelle.

STUDIO I

Untitled

Koreograf i izvođač: Jela Ugarković

Glazba: Bad Wolves – Zombie (Acoustic)

Voditelj: Laura Smoljan

Desert rose

Koreograf i izvođač: Veronika Magdić

Glazba: Faouzia – Desert rose

Voditelj: Laura Smoljan

GROWFAM

Nipple point

Korografija: Evita Iglić

PLESNI STUDIO HEELICIOUS

Derniere danse

Glazba: Indila – Derniere danse

Koreograf/voditelj: Barbara Fabijan

ŠKOLA ORIJENTALNOG PLESA KAROLINA

Aicha

Koreografija sa svilenim velom na moderni aranžman poznate pjesme Aicha od izvođača Cheb Khaleda. Ova koreografija je moderni stil orijentalnog trbušnog plesa, a predstavlja ju srednja grupa polaznica zajedno s voditeljicom.

Glazba: Aicha – Oud cover by Ahmed Alshaiba

Voditelj i koreograf: Karolina Sič

Warda

Koreografija je moderni pristup klasičnom orijentalnom žanru glazbe i predstavlja vam ju srednja grupa polaznica zajedno s voditeljicom.

Glazba: Betwanes Beek – Warda

Voditelj i koreograf: Karolina Sič

Centar za mlade Zadar; subota, 22. studenog 19:00 h

Ctrl : IID enter log001

Autorica izvedbe pokretom dekodira algoritamsku svakodnevicu pretvarajući svoj “intimni internetski dnevnik” u multimedijalno iskustvo.

Izvedba i koncept: Korina Oltran
Mentorica: Matea Bilosnić
Vizual: Jan Mišković
Posebna zahvala Knjigozemskoj na podršci u realizaciji scenografije.

MISdirections

Ovaj autobiografski performans istražuje unutarnja previranja i napetosti između pravog i pogrešnog puta kao opozicije između tvarnosti tijela i željenih pokreta izvođačice. Sjećanja iz ranog djetinjstva stapaju se sa sadašnjim trenutkom, pretvarajući proživljena najranija iskustva s osobnim obrascima kretanja.

Tri ključne točke – oklijevanje, potraga i pronalaženje– vode tijelo kroz proces izbora, kretanja i refleksije. Dijagonala srca usmjerava kretanje, otvarajući prostor za skretanja, neočekivane smjerove i trenutke misdirectiona, ili pogrešnog usmjeravanja koje se promatra kao potencijal trenutka koji donosi novu perspektivu i neočekivane mogućnosti u samom procesu kretanja, u prisutnosti tijela i užitku koji proizlazi iz samog čina kretanja, a ne iz konačnog cilja.

Izvođačica: Irena Boćkai (Trećeprostor)

Suradnica u koreografskom procesu: Anđela Bugarija

Glazba: Autorski zvučni zapisi + Ryoji Ikeda (Data Matrix)

Ono što ostaje

Vrtim se u krug. Tražim ono „što jest“.

Ono što ostaje kratka je intermedijalna minijatura koja se bavi pitanjem ostavljanja traga. Uzimajući geometrijski oblik kruga kao konceptualni i tjelesni simbol razrade, rad istražuje ideju ritualnog ponavljanja i prepoznavanja. U prelasku iz jednog medija u drugi, pokret mijenja funkciju ostavljajući otisak tjelesnog impulsa.

Izvedba: Andrea Lauš

Mentor: Nataša Kustura

TASK napisala: Pola Pautan

More ko žena miče pločice svojih dragulja

Segment iz multimedijalne predstave Zadarskog plesnog ansambla More ko žena miče pločice svojih dragulja, sadrži u sebi interdisciplinarne elemente glazbe, fotografije, kostimografije, pokreta, plesa i ambijentalnog teatra koje ujedinjuje konkretan, a  istovremeno apstraktan motiv mora kao metafora  života i neiscrpna tema u svojim brojnim značenjima i neukrotivosti.

Koncept: Sanja Petrovski

Koreograf i voditelj: Patricia Gospić

Glazba: Rene Aubry – Demi Lune

Fotografije: Aleksandar Bonačić

Izvođači: Plesni studio Zadarskog plesnog ansambla: Sara Valjin, Lara Pinter, Mihaela Longin, Lori Sutlović, Daria Kurkina, Vesna Peranić, Kristina Jurić, Ivona Karuc, Mia Vidaić, Korina Radman, Tara Zeynep Kaya, Petra Kukavica, Gabrijela Vrdoljak

Umjetnički voditelj, odnosi s javnošću: Sanja Petrovski

Producenti: Natali Mahmić, Korina Oltran

Grafičko oblikovanje: Korina Oltran

Fotograf festivala: Adrijana Vidić

Tehnička podrška: Marin Bakmaz, NMZ i Koncertni ured Zadar

Pokrovitelji: Grad Zadar, Zaklada Kultura nova, Narodni muzej Zadar, Koncertni ured Zadar

Zahvala: Glazbena škola Blagoje Bersa

Produkcija: Zadarski plesni ansambl 2025.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest