Novo istraživanje kompanije Mastercard otkriva da glazba selfie generacije ocrtava samousredotočenost i materijalizam u usporedbi s glazbom prije 20 godina. Najčešća riječ u stihovima danas je "ja", 43% češća nego 1998. kada je "ti" bila najpopularnija riječ u pjesmama.
Istraživanje daje uvid u evoluciju glazbe u zadnja dva
desetljeća.
Od Spice Girls do Little Mixa, od Eltona Johna do Eda Sheerana i
od Jamiroquaija do Stormzyja, Mastercard je istraživao koji
glazbeni stihovi odražavaju glavne interese generacije Z.
Rezultati su nastali usporedbom popularne glazbe iz 1998. i
hitova za 2017./2018., a analizirano je 73.000 riječi iz 200
pjesama.
Slušamo glazbu o ljubavi, zdravoj prehrani i
vježbanju
Pjesme danas imaju 20% više optimističnog i radosnog vokabulara,
a riječ “ljubav” se koristi 117% više u odnosu na 1998. Ne samo
da smo sretniji i usredotočeniji na ljubav, nego pjesme uključuju
više riječi i veći raspon vokabulara u pjesmama.
Možda kao rezultat usredotočenosti generacije Z na same sebe i na
komunikaciju u digitalnom svijetu, seks je – uz pad od 69% –
značajno manje popularna tema u glazbi nego 1998. Istovremeno,
kako vanjski izgled dobiva na važnosti u stvarnom životu, tako
popularnost povezanih riječi raste i u pjesmama, i to za 116%, pa
je “ljepota” doživjela rast od nevjerojatnih 2.300%. Utjecaj
društvenih mreža i celebrity kulture potvrđuje i pojavu tema
poput zdrave prerane i vježbanja u stihovima – riječ “zdravlje”
je 55% popularnije nego 2018.. a “tijelo” čak 428%.
Glazbenici vole brendove
Generacija Z odrasta uz pristup globalno poznatim brendovima što
je vidljivo i iz stihova popularnih pjesama. Riječ “brend” se
koristi 180% više nego 1998., a razni brendovi su spomenuti 345%
češće. Tako DJ Khaled pjeva “Put that booty on that Gucci belt”,
a Little Mix tvrdi “They call me Lamborghini.”
Rezultate istraživanja predstavljene u povodu 20. obljetnice
sponzorstva The BRIT Awards, je komentirala Nicola Grant,
direktorica marketinga i komunikacija za Ujedinjeno Kraljevstvo i
Irsku u kompaniji Mastercard: “Od punk rocka do girl powera,
glazba odražava svijet oko nas, pa je zanimljivo vidjeti kako se
tekstovi danas razlikuju od onih prije 20 godina.
Društvene mreže su 1998. jedva postojale, a od tada tehnologija
ima sve veću ulogu u našim životima. Glazba zasigurno odražava
ovo, no lijepo je vidjeti da nismo potpuno usredotočeni na sami
sebe – slušamo pjesme koje govore o ljubavi više nego ikada.”
Personalizirani soundtrack
Mastercard je, u povodu 20. obljetnice svog sponzorstva BRIT
Awards 2018. i u sklopu svoje kampanje Start Something Priceless,
predstavio i koncept koji bilo kome omogućava da posluša
Soundtrack of their Life. Korisnici samo trebaju unijeti
korisničko ime za Twitter na https://uk.mastercard.com/socialsong,
a Mastercard će koristiti emotikone, ključne riječi i fotografije
objavljene tijekom proteklih godina kako bi ih pretvorio u
jedinstveni ritam, odnosno personalizirani soundtrack.



