
Iako je donekle jasno zašto su se producenti Dore odlučili “originalnim” zamislima osvježiti zamorni koncept, ideja o još jednom realityju koji će se bez opravdanog razloga i poput ranjene živine razvlačiti nevjerojatnih sedam emisija, čini se kao prokletstvo koje nas je zadesilo nakon što su HTV-ovci otvorili drevni sarkofag i iz njega izvukli davno umrlu ideju o Dori kao nečem što se isplati gledati. U medijima se moglo naići na dosta kritika upućenih na adresu tvoraca novog koncepta, ali u načelu je riječ o sasvim solidnoj ideji koja pati od prilično loše realizacije i nedostatka elementarne logike.
Jacques i ostali
Naime, suhoparni show ni po čemu se ne ističe u moru sličnih pjevačko-natjecateljskih realityja u ponudi, ali za razliku od konkurencije, “Hrvatska traži zvijezdu među zvijezdama ne bi li je poslala na Eurosong” barem ima jasan i realan cilj i ne svodi se na prodavanje magle mladim pjevačima. Misija je biti bolji od Jacquesa, a nagrada je predstavljanje Hrvatske na ovogodišnjem Eurosongu.
No, tu dolazimo i do prvog i najočitijeg problema. Kome se, primjerice, jedan Jacques Houdek treba dokazivati pjevajući tuđe pjesme? Publici? Žiriju? Pa svi jako dobro znamo da su njegove vokalne sposobnosti neupitne i da je riječ o pjevaču koji bi ovog trenutka mogao spakirati torbe i otputiti se za Düsselodorf. Znate da će se dovući do finala, a jedino je pitanje hoće li pjesma koja će za njega biti napisana biti dovoljno dobra da nas predstavi. Umjesto da stvorimo veću bazu novih pjesma, tjednima ćemo gubiti vrijeme slušajući nisku starih hitova, da bi se na kraju sve svelo na tri pjesme koje mogu, ali i ne moraju biti dobre. Bez daljnjeg, mladim izvođačima treba dati šansu i dopustiti im da se ravnopravno natječu, ali dok mi gubimo vrijeme slušajući hitove Gibonnija, Parnog valjka i Melanie Fione, ne bi smjeli zaboraviti da “Tempera” nije pjesma koja će nas predstavljati.
Dakle, koja je poanta ovog cirkusa? Što mi kao gledatelji možemo izvući iz ovih sedam emisija osim spoznaje da je HTV odlučio namaknuti neki novac razvlačeći nešto što je bilo neizdrživo čak i onda kada je trajalo samo dvije večeri?
Novi show: Hrvatska televizija traži novac
Da se kojim slučajem radi o natjecanju debitanata koji će se u finalu pridružiti provjerenim imenima, stvari bi imale daleko više smisla, ali ovako ispada da gledamo reality koji prati nastojanja čelnika javne televizije da akumuliraju financijska sredstva. To je hvalevrijedna i isplativa avantura, ali nije zanimljiva za gledanje. Da, svjesni smo da im novac treba i da su reklame ono od čega se novac namiče, ali to nije show, to je definicija propagandnog programa.
“Reality Dora” može biti svježa i zanimljiva određenom krugu gledatelja, ali morate se zapitati ne bi li naglasak trebao biti stavljen na veći broj novih pjesama između kojih ćemo u konačnici izabrati najbolju. Istina, to je stara i dosadna Dora, ali većina ovih noviteta nema smisla. Koja je korist od pjevanja hitova i evergrina? Znamo da su to hitovi. Ono što ne znamo i nemamo prilike vidjeti sve do kraja ujedno je i ono što je najvažnije. Kako zvuče te tri pjesme kojima će se finalisti natjecati?
Toliko spominjano osvježenje svelo se na neduhovito nizanje tobože šaljivih pikanterija iz biografije natjecatelja, jahanje iste rage na kojoj su dojahali mnogi prije njih i činjenicu da će se “agonija” uskoro definirati kao “ono kroz što gledatelji prolaze kada HTV odluči biti zabavan i originalan”.
Da ne bi bilo zabune, osvježenje je odlična stvar i Dora je to osvježenje trebala više od svih, ali očito smo izgubili kompas jer gubimo vrijeme na traženje glazbenika koji dobro pjevaju i sigurni su na pozornici, a ne na traženje dobre pjesme kojom će nas dobri i sigurni pjevači predstavljati na Eurosongu.



