
Nbc.com donio je vrlo zanimljivu analizu kriterija po kojima se dodjeljuju Oscari
Ako članovi Akademije pred sebe dobiju hrpetinu filmova različitih
profila, predznaka, žanrova i autorskih usmjerenja, vrlo je vjerojatno
da će se u toj masi usredotočiti na ozbiljne drame i povijesne filmove,
pišu na Nbc.com.
To svakako važi kada su kategorije najboljih filmova, redatelja i
glumaca u pitanju. Kada je zadnji put Akademija shvatila neku komediju
ili genijalnost duhovite glumačke izvedbe? Pa, zadnja komedija koja je
uzela Oscara bila je ‘Annie Hall’ iz 1977., klasik Woodyja Allena. Mjuzikl ima više šanse, a posrećilo se ‘Chicagu’ 2002.
Naravno, tehnički Oscari, poput onog koji se recimo dodijeljuje za zvuk,
namijenjeni su hitovima i žanru, dok će najbolja kostimografija, a
često i scenografija uvijek biti rezervirani za povijesne drame. Po
mogućnosti priče smještene u bilo koje razdoblje od 19. stoljeća pa
unatrag, samo ne u 20. stoljeće. I ne daj Bože da SF obori s nogu svojim
kostimima i setom.
Plaćanje starih dugova je neizbježno – Peter Jackson dobio je Oscara za najmanje zanimljivo djelo iz trilogije ‘Gospodara prstenova’, Martinu Scorseseju prvog u životu dali su za remake (‘Pokojni’), kad već ‘Taksist’ i ‘Razjareni bik’ nisu bili dovoljno dobri za Akademiju, a Meryl Streep je trebala biti nominirana čak 12 puta, prije nego je konačno dobila nagradu.
I da, najbolji film i najbolji redatelj obično se podudaraju – u zadnjih
deset godina, samo su dvije iznimke (‘Pijanist’ i ‘Planina Brokeback’),
a ove godine mogli bi dobiti još jednu, ako ‘Argo’ odnese Oscara za
najbolji film. Affleck je imao šanse dobiti priznanje za režiju, ali ga na kraju uopće nisu ni nominirali. Spielberg bi
i dalje mogao potuči sve, jer na kraju krajeva – ima povijesnu dramu u
rukama, a Oscara već dugo nije dobio. Pa eto jedan za stare dane…



