
Prave
stvari nikad ne stare, samo mijenjaju boje. Tome su se mogli
osvjedočiti svi koji su pohodili jedan od tri Unpljugd koncerta
Psihomodo Popa, organiziranih točno 20 godina nakon originalnih
koncerata na istom mjestu, u legendarnom zagrebačkom kazalištu Gavella.
Nekad
znani kao hrvatski Ramonesi, Psihomodo Pop je ovim trolistom koncerata
pokazao kako ih se s pravom može smatrati hrvatskim Rolling Stonesima,
ne samo zato što i nakon više od trideset godina karijere zvuče i dalje
jednako opako i interesantno, već i zbog demonstracije nagomilanog
znanja i iskustva tijekom svih godina, koja su omogućila da se dvosatni
presjek karijere prikaže u jednom novom svjetlu, jedinstvenoj mješavini
žestokog, ali akustičnog, rock and rolla i jednako tako interesantnog
rhythm & bluesa. Vidljivo je to bilo i u vizualnom dojmu. Odjeven u
kaput i prsluk dizajniran u design-studiju Life is a Picnic (koji se
pobrinuo i za styling Napalm djevica).
Tako
se na završnom od tri koncerta, na kojem nije bio vidljiv niti najmanji
znak umora, započelo žestoko – hitom “Natrag u garažu”, te se jednako
tako i nastavilo uz ”Telegram Sam”, ”Kad sam imao 16”, ”Ja sam” i
druge žešće hitove.
Iako je i do tada publika zdušno pljeskala i pjevala
sve hitove, cijelo kazalište se podiglo na noge s prvim taktovima
”Fride” i tako ostalo do trenutka spuštanja zavjese.
No ovoga puta ona
nije označavala kraj koncerta već je bila riječ o prozirnoj zavjesi na
kojoj su se prikazivale sjajne projekcije Gorana Kurjaka. “Mi smo rockeri pa nas je sram svirati lagane stvari“, objasnio je Gobac i time najavio set laganijih pjesama.
S
podizanjem zavjese atmosfera se nije još ubrzala jer je izveden ”Tužni
lutak”, pjesma s albuma Debakl, koja do sad nije bila izvođena na
koncertima, ali “odgovara trenutnom stanju u zemlji i svijetu“.
Vrlo emotivnu izvedbu upotpunile su djevojke iz zbora Mozartine, te
osječka glumica i lutkarica Ivana Vukičević sa Tužnim lutkom na strunama
u scenografiji Vjekoslava Filipovića.
Vrlo
brzo se vratio žešći ritam koncerta, prvenstveno zahvaljujući dečkima
iz benda, pogotovo multiinstrumentalistu Kuzmi koji je svirao
instrumenata za jedan dodatan bend, ali i mnogobrojnim gostima među
kojima se našla i brass sekcija u sastavu Darko Sedak-Benčić (truba),
Oliver Ereš (saksofon), Marijo Magaš (truba) i Ivan Mučić (trombon).
Pojačanje Tigranu bio je Šparkin brat Igor Paradiš – mali Šparka, na
perkusijama, a ne smije se zaboraviti ni na novu generacije Napalm
djevica – Tenu Vodopiju, Mateju Mihovec, Martinu Geber i Petru Kožar.
Službeni
završetak koncerta uz hitove ”Ja volim samo sebe”, ‘ Bejbi” i ”Sexy
magazin” niti ove noći nije bio moguć te se, nakon samo par minuta
pauze, bend vratio na bis i izveo dodatne četiri pjesme
– ”Supstance”, ”Donna”, ”Iste stvari” i legendarni ”Leteći
odred” (koji je pjesmu prije toga netko iz publike i tražio uz Gobčev
odgovor da “ovo nije svadba, stari…“). U izvedbi ‘’Letećeg
odreda” bendu se pridružio i Lula, stari prijatelj benda s prvih
albuma, a sad novinar koji je odsvirao usnu harmoniku dok je Gobac samo
za tu pjesmu preuzeo ulogu ritam gitariste.



