nogomet, sp 2018

Pitate se zašto se finale igra u nepopularnom terminu? Donosimo odgovore

Duško Jaramaz/ PIXSELL

Utakmica finala neće se održati u 'prime timeu' već u popodnevnom terminu, što je iznenadilo mnoge navijače

Finale prvenstva bit će pravi europski događaj koji ipak neće
početi u tipičnom europskom terminu. Navijači u Hrvatskoj i
Francuskoj koji su naviknuli nastupe svoje reprezentacije gledati
u večernjim satima, ovaj put će pred male ekrane sjesti već u 17
sati. 

Utakmica započinje u 18 sati po ruskom vremenu zato što je, kako
piše New York Times, FIFA posljednjih godina, prilikom odabira
termina prikazivanja, nakon što je desetljećima termine
prilagođavala zapadnoj Europi, odlučila termine prilagoditi
istoku, tj. Aziji.  

Kineske kompanije izdašno financiraju tijela svjetskog nogometa,
a Kina ulaže snažne napore kako bi od svoje zemlje napravila jaku
nogometnu silu. Ovo je prvi put kako Kinezi neće morati ostati
budni cijelu noći da bi gledali finale. Finale prvenstva u Rio de
Janeiru 2014. godine u Pekingu se moglo gledati od 3 ujutro, a u
Tokiju u od 4. 

Ova utakmica započet će u 23 sati u Pekingu, a u Japanu u
ponoć. 

Fabrice Jouhaud, glasnogovornik FIFA-e, rekao je kako je termin
ovogodišnjeg finala odabran još prije tri godine u suradnji sa
“različitim sudionicima”. Rekao je kako su organizatori “uzeli u
obzir niz aspekata kao što je globalno tržište emitiranja i
izvodljivost za navijače”. Ipak nije rekao koliko veliki utjecaj
je imalo azijsko tržište. 

FIFA će zaraditi oko 1,65 milijarde dolara od sponzorstava na
ovom prvenstvu, što je 14 posto više od njihovih očekivanja, piše
Express.hr. U velikoj mjeri
upravo zbog kineskih kompanija. Sedam od 20 službenih sponzora
prvenstva su kineske kompanije, uključujući i Wanda Group, tvrtku
za izgradnju i prodaju nekretnina, koja je s FIFA-om potpisala
najveću razinu sponzorstva.  Dio su snažnog kineskog
državnog ulaganja u nogomet. 

Iako se Kina samo jednom plasirala na prvenstvo, imaju želje
osvojiti ovaj turnir jednog dana. Domaći kineski klubovi kupuju
strane nogometne zvijezde, a njihovi građani i kompanije kupuju
europske klubove, kao što su Inter Milano, Espanyol i Aston
Villa, i vlasnici su veliki udjela u Atletico Madridu, Manchester
Cityju i Lyonu.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest