Jedrenje, ORC kup Hrvatske - Zadarski kup

Zadarski kup ovog vikenda u organizaciji JK Uskok

Gringo 2 trenutačno treći, a Robert Sandalić drugi u poretku kormilara

Ovoga vikenda nastavlja se ORC Kup
Hrvatske, koji je stigao do pete od ukupno šest svojih ovogodišnjih postaja.
Najbolje hrvatske posade krstaša okupit će se ovoga vikenda u Zadru, gdje će se
u subotu i nedjelju 18. i 19. rujna u organizaciji JK Uskok održati Zadarski
kup.

Predviđeno je pet jedrenja, tri jedrenja kursa Štap u subotu, te još dva u
nedjelju. Jedrit će se na regatnom polju ispred lučice Vitrenjak, oba dana
startevi su predviđeni u 11.00 sati.

Skupocjene jedrilice vrijedne milijune kuna, sjajne posade s
u prosjeku po osam ljudi na jedrilici, vrhunsko jedrilje, nadmetanje na kratkim
kursevima oko oznaka, mnoštvo uzbuđenja i adrenalina, ali i strpljenja i znanja
je ono što se nudi u Zadarskom kanalu ovoga vikenda. U pet jedrenja kursa Štap jedriličari
i jedriličarke love neke od ključnih bodova koji će odlučiti koja su to posada
i kormilar bili najbolji ove sezone u Hrvatskoj. Nadmetanje je na vrhuncu jer
su preostale još samo dvije regate do proglašenja najboljih. Nakon regate u
Zadru posade i kormilari moći će prema pravilima natjecanja odbaciti svoj
najlošiji plasman (dakle ti će im se bodovi brisati iz ukupnog zbroja), što će
dodatno doliti ulje na vatru uoči završnice ORC Kupa Hrvatske koja se početkom
studenog jedri u Biogradu. Flota u Zadru neće biti velika, ali uzbuđenja neće
nedostajati jer stižu svi koji se bore za sam vrh ORC Kupa Hrvatske.

Nakon četiri od šest regata među 30ak posada u konkurenciji
kormilara prvi je Slovak Peter Mosny, dok je u poretku posada na prvom mjestu
njegova ekipa s jedrilice Quebramar (vlasnik FYC Slovakia). Međutim, strane
posade koje sudjeluju u Kupu ne konkuriraju za naslov pobjednika Kupa Hrvatske.

Prvih pet hrvatskih posade:

1. Teuta (vlasnik Igor Grgičević) 16 bodova

2. Mareus (vlasnik Ivo Drinković, sponzor Klinika Drinković)
17 bodova

3. Gringo 2 (vlasnik JK Uskok Zadar, sponzori Garmin i Henri
Lloyd) 21 bod

4. Barba Branko (vlasnik Orvas d.o.o., sponzor Orbico) 45
bodova

5. Anđela X (vlasnik Branko Iljadica Rapo) 56 bodova

Prvih pet hrvatskih kormilara:

  1. Krešimir Đakulović (JK Split)
    17 bodova
  2. Robert Sandalić (JK Uskok
    Zadar) 21 bod
  3. Zlatan Zoričić (JK Labud Split)
    45 bodova
  4. Branko Iljadica Rapo (JK Val
    Šibenik) 56 bodova
  5. Davor Zanini (JK Delfin Pula)
    66 bodova

ORC Kup Hrvatske: ORC Kup
Hrvatske pokrenut je prošle godine. Sezona krstaša obuhvaćala je niz regata u
kalendaru, od siječnja do prosinca, kao što je i sada slučaj, međutim nije
imala nekog cilja i svaka regata je bila događaj za sebe. Na inicijativu
jedriličara osnovan je ORC Kup Hrvatske koji je u svom premijernom izdanju
obuhvatio sedam najznačajnijih regata po premjeru, od ožujka do studenog. 2009.
godine ORC Kup Hrvatske pokazao se kao pun pogodak i dao temelj za nastavak
razvoja projekta. ORC Kup Hrvatske 2010. obuhvatio je šest regata: Uskršnja
regata (Hvar), Slovak & Chech Grand Prix (Primošten), ORC Int. Prvenstvo
Hrvatske (Cres), Mireo Cup (Pula), Zadarski kup (Zadar), Marina Kornati Cup
(Biograd).

ORC International premjer: ORC
International je međunarodno priznati način vrednovanja različitih jedrilica,
jedini premjer po kojem se jedre svjetska i europska prvenstva krstaša i po
kojem se već više godina jedri i u Hrvatskoj. Osnovna ideja premjera je
izjednačiti različite jedrilice, kako bi krajnji rezultat ovisio o radu i
znanju posade, a ne o tome tko ima bolji ili lošiji, odnosno veći ili manji
brod. Mnoštvo brojeva ulazi u certifikat svake jedrilice, od veličine jedara,
težine jedrilice, stupnjeva naginjanja jedrilica pri određenom vjetru, težine
posade, itd. Nabrojen je samo mali djelić parametara koji se uračunavaju u
konačne brojke koje pokazuju za koliko vremena pri određenom vjetru određena
jedrilica treba svladati neku rutu. Nakon što sve jedrilice uđu u cilj u
računalni program se ubacuje dužina rute, smjer vjetra na stranicu, kurent i
realno jedreno vrijeme svake jedrilice. Program izračunava korigirano vrijeme i
temeljem korigiranih vremena posade dobivaju svoj plasman, koji se uglavnom
razlikuje od redoslijeda kojim su jedrilice u realnom vremenu ušle u cilj.
Komplicirano, ali učinkovito!

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest